TRANSPORTUL MARITIM SE AȘTEAPTĂ LA REVENIREA ECONOMIEI GLOBALE

Prezenta recesiune de la nivel global va avea un impact negativ asupra cererii de nave. fiind esențială pentru industria de transportului maritim, astfel unele țări vor reveni mai repede decât altele. Care dintre acestea vor reuși să facă acest lucru, ar putea fi cheia pentru transportul maritim. “Banca Mondială estimează că economia globală va scădea cu 5,2% în acest an, subliniind că pandemia Covid-19 a avut consecințe rapide și masive, în ciuda implementării unor programe fără precedent pentru susținerea economiilor locale”.

În raportul său asupra perspectivei economice globale, Banca Mondială subliniază că în economiile dezvoltate declinul va fi de 7%, în timp ce în cele emergente 2,5%. Aceasta este cea mai profundă recesiune pe care a cunoscut-o planeta de la cel de-al Doilea Război Mondial, iar între 70 și 100 de milioane de oameni se pot găsi sub pragul sărăciei. Această previziune revizuită arată că daunele aduse economiei globale vor fi mai grave decât cele estimate în aprilie de Fondul Monetar Internațional care a estimat o contracție globală de 3% pentru 2020. China a anunțat că nu va stabili o țintă de creștere pentru 2020, așa cum este țara se va concentra pe stabilizarea ocupării forței de muncă și asigurarea nivelului de trai al cetățenilor săi.

În timp ce s-a adresat celui de-al 13-lea Congres Național al Poporului, primul ministru chinez, Li Keqiang, a declarat că decizia de a nu stabili un obiectiv de dezvoltare este legată de incertitudinea cauzată de pandemia Covid-19. Conform raportului din timpul conferinței, China se va concentra pe menținerea securității în sectorul financiar, comerțul exterior, investițiile externe și investițiile interne. Raportul a enumerat și șase domenii pe care ar trebui să se concentreze cea de-a doua economie din lume, și anume: securitatea muncii, nevoile de viață de bază, funcționarea organismelor de piață, siguranța alimentară și energetică, stabilitatea lanțurilor industriale și de aprovizionare și funcționarea normală a funcțiilor de prim nivel.

În sectorul petrolului, guvernul SUA încearcă să pună capăt exporturilor de petrol, principala sursă de venituri din Venezuela, pentru a slăbi guvernul președintelui Nicolas Maduro. Poate chiar să-și extindă sancțiunile și la alți producători. Multe companii petroliere își examinează planurile de a închiria tancurile cu istoric în Venezuela în ultimele douăsprezece luni. Potrivit Reuters, companiile petroliere chineze pot înceta în curând să mai închirieze vreun tanc petrolier care a ajuns în Venezuela în ultimul an. Scopul este de a evita lista neagră dacă SUA decide să impună sancțiuni mai multor companii care se angajează în activități comerciale cu Caracas.

În ceea ce privește sectorul de dry bulk, asistăm la o creștere foarte impresionantă a indicelui BDI (Baltic Dry Index) în ultimele două săptămâni, cu un impuls puternic care a impus indicele peste bariera de 1500 de puncte. De remarcat este faptul că, la 1 iunie, BDI s-a închis la 520 de puncte, iar indicele Capesize la 82 de puncte, cu câștiguri zilnice medii pentru bulk-urile mari la 3.648 USD / zi. În 15 zile, atât BDI, cât și BCI au crescut cu mai mult 139%, respectiv 2,893%, în timp ce prețul mediu zilnic de Cape Size a crescut cu 448,9%. Pe baza sentimentului pozitiv al pieței și al impulsului care îl inspiră, recuperarea terenului pierdut în ultimele luni pare să fie și mai aproape acum.

Tu ce parere ai?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: