TANC PETROLIER ABANDONAT RISCĂ SĂ EXPLODEZE

Potrivit UN, un tanc petrolier abandonat, acostat în largul coastei Yemenului încărcat cu peste 1 milion de barili de țiței, riscă să se rupă sau să explodeze, provocând daune ecologice masive vieții marine din Marea Roșie, fabricilor de desalinizare și rutelor internaționale de transport maritim.

credit CEOBS

Documentele interne arată că apa de mare a intrat în sala mașini a tancului petrolier, a cărui mentenanță nu a mai fost făcută de mai bine de cinci ani, provocând pagube la conducte și crescând riscul de scufundare. Rugina a acoperit părți ale navei și s-a scurs gazul inert care împiedică rezervoarele să adune gaze inflamabile. Experții spun că întreținerea nu mai este posibilă, deoarece deteriorarea navei este ireversibilă.
Se afirmă că nava are nevoie de o echipă de salvare.

De ani de zile, U.N. încearcă să trimită inspectori pentru a evalua daunele la bordul navei cunoscute sub denumirea de FSO Safer și să caute modalități de securizare a tancului prin descărcarea țițeiului și aducerea navei la condiții siguranță.

Dar un diplomat european, un oficial guvernamental Yemenit și armatorul tancului au spus că rebelii Houthi au rezistat. Diplomatul a spus că rebelii tratează nava ca un element de descurajare. Toți cei trei indivizi au vorbit în condiții de anonimat.

Banii sunt, de asemenea, o problemă, a spus diplomatul, adăugând că Houthis cereau inițial milioane de dolari în schimbul petrolului depozitat pe navă. U.N. încearcă să ajungă la un acord în care banii ar putea fi folosiți pentru a plăti lucrătorii și angajații din porturile Yemenului din Marea Roșie, a adăugat diplomatul.

Pe fondul scăderii prețurilor la petrol, costul pentru curățarea daunelor de mediu cauzate de o eventuală explozie sau poluare din cauza scurgerilor de pe navă va fi mult mai mare decât valoarea de milioane a țițeiului de pe navă.

Mohammed Ali al-Houthi, liderul grupului rebel, a dat vina pe SUA și Arabia Saudită că nu i-au lăsat pe rebeli să vândă petrolul, spunând într-o postare pe Twitter din 18 iunie că orice „consecințe dezastruoase … Doamne ferește”, care ar putea rezulta din avarierea navei va fi responsabilitatea acestor două țări.

Rebelii Houthi, susținuți de iranieni, controlează porturile Mării Roșii de Vest, inclusiv Ras Issa, la 6 kilometri distanță unde a fost staționat de tancul FSO Safer din anii ’80. Se află în război cu guvernul recunoscut internațional, care este susținut de o coaliție condusă de Saudi și Statele Unite. Președintele Abed Rabbu Mansour Hadi se află în exil în Arabia Saudită, iar guvernul său este dezbinat.

Tancul petrolier este o navă fabricată în Japonia, construită în anii ’70 și vândută guvernului yemenit în anii ’80 pentru a stoca pentru export până la 3 milioane de barili pompate de pe câmpurile petroliere din Marib, o provincie din estul Yemenului. Nava are o lungime de 360 ​​de metri și are 34 de tancuri de depozitare.

Credit-ESA-Sentinel/Bing

Un înalt funcționar al companiei petroliere de stat care se ocupă de cisternă, a declarat din cauza unui buget operațional scăzut, care se ridica la aproximativ 20 de milioane de dolari pe an înainte de război, compania nu-și mai permite să cumpere combustibil necesar pentru a funcționa. Nava are nevoie de 11.000 tone de combustibil, care costă aproximativ 8 milioane de dolari în fiecare an.

“După oprirea boilerelor, majoritatea echipamentelor navei s-au oprit deoarece toate depind de energia produsă cu abur”, a declarat oficialul companiei. Acesta include echipamentele care alimentează sistemul de ventilație, care reduce umiditatea și previne coroziunea, a spus el.

Începând cu 2015, întreținerea navei s-a oprit complet și majoritatea membrilor echipajului, cu excepția a 10 persoane, au fost retrași de pe navă, după ce coaliția condusă de saudiți a impus embargo înainte de a efectua o amplă campanie aeriană pentru alungarea rebelilor Houthi din zonele pe care le-au confiscat, inclusiv capitala, Sanaa.

Yahia Sharaf Eddin, șeful adjunct al Administrației Portuare a Mării Roșii din Yemen, a apărat rebelii Houthis și a declarat AP că grupul a instruit autoritățile portuare să ajute inspectorii U.N. El a spus că a fost coaliția condusă de Arabia Saudită care a refuzat să dea lumii undă verde pentru a urca la bordul tancului în declin.

Un recent memoriu guvernamental intern arată că, la începutul acestei luni, o echipă de scafandri a fost trimisă de compania petrolieră de stat care deține nava tanc pentru a astupa găurile care au permis apei de mare să intre în sala motoarelor.

Scafandrii au reușit să facă reparațiile, dar rămâne neclar dacă lucrarea este de durată.

„Rugina a acoperit unele părți ale navei împreună cu echipamentele, sistemul care detecție a focului a încetat să funcționeze, iar ceea ce este mai periculos este lipsa gazului inert din tancurile de marfă ale navei. Gazul inert este folosit pentru a proteja de la explozie marfa din tancurile navei.

Înaltul oficial al companiei de stat care se ocupă de navă a adresat un apel de ajutor comunității internaționale spunând că un eveniment de poluare pe coasta Yemenului ar putea accelera agravarea dezastrului umanitar din Yemen.

„Dezastrul s-ar putea întâmpla în orice secundă”, a spus el, „Salvați Yemenul dintr-un dezastru teribil, iminent, care ar împovăra Yemenul zeci de ani, va priva mii oameni de sursa lor de viață și va omorî viața marină în Marea Roșie.“

Tu ce parere ai?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: