StudentINFO

Nu de putine ori sunt intrebat de catre colegi despre diverse activitati de la facultate, fie la telefon, fie pe alte cai. Ei bine, fie ca te intereseaza ziua si ora la care incepe nu stiu ce seminar, daca se va tine sau nu orice activitate programata anterior, de vrei sa stii cum au decurs anumite activitati (seminarii, laboratoare, examene) sau ce teme ai de facut pentru TCN (zic si eu acum, asa), ei bine daca nu ai alta cale de a intreba acest lucru, fa-o aici si iti voi raspunde in cel mai scurt timp posibil. bineinteles, asta in masura in care am informatia solicitata de tine, pentru ca exista varianta in care sa citeasca acest blog si un student de anul I si la fel de bine un student de la mecanici, caz in care as fi total pe dinafara – sincer. Asta nu inseamna ca nu ma pot interesa mai departe si astfel vei primi raspunsul.

Aceasta pagina poate fi cu mult mai utila in cazul in care esti plecat in voiaj si doresti sa afli o anumita informatie, ai nevoie de cursuri sau orice altceva legat de astfel de lucruri; poti lasa un comment aici, iar daca in caseta de e-mail introduci unul valid, iti putem raspunde si astfel vei putea primi pe email – atunci cand vei avea din nou acces – informatia necesara.

Cu alte cuvinte, incercam sa inlaturam orice distanta si lipsa accesibilitatii la informatie.

Daca ai vreo propunere sau nelamuriri, de orice natura – in limita rolului acestui blog – o poti posta intr-un comentariu tot aici.

De asemenea, raspundem si la intrebari referitoare la adimitere sau pur si simplu generalitati vis-a-vis de meseria de ofiter (cu navigatia, mecanic si/sau electric) celor care doresc sa imbratiseze una din aceste meserii dar nu au habar despre cum stau lucrurile.

118 gânduri despre “StudentINFO

  1. Salutare. Sunt student la ANMB anul lll :

    Am o rugaminte la dumneavoastra , binenteles daca aveti timp si bunavointa sa ma ajutati un pic. As dori un .. cum sa zic , un indrumar al anilor de facultate lll si lV. De exemplu in anul lll acum urmeaza licenta. Imi puteti spune va rog cam la ce sa ma astept , despre ce e vorba ? Ce este mai exact lucrarea de licenta ? Si ce va urma in anii urmatori . Va multumesc anticipat.

  2. Multumim ca ne-ai scris, Radu. Nu am sa scriu aici toate detaliile despre modalitatea de absolvire – ar fi mult prea mult, dar iti pun la dispozitie un link de unde va puteti informa toti cei care sunteti in aceasta situatie: click AICI!

    In plus, toate aceste criterii si metodologii pot sa difere de la un an la altul, iar cum tu esti anul III acum, nu este exclus ca la anul sa fie altele. Cele de anul acesta sunt in link-ul de mai sus sau si mai jos, exact ce gasiti si pe anmb.ro.

    1. Informatii generale
    Metodologia de desfasurare si organizare a examenului de diploma in anul universitar 2011-2012 (.pdf)
    Metodologia intocmirii proiectului de diploma, Anexe
    Criterii proba simulator (Navigatie.pdf, Electromecanica.pdf)

    3. Facultatea de Marina Civila

    Tematica si bibliografia link-ul de aici este doar pentru navigatie iar pe site-ul anmb.ro gasiti si pentru mecanici si IMNP
    Tipizate inscriere FMC (.pdf)
    Informatii:
    – pentru absolventi serii anterioare: 0241.653.000 / int. 1225
    – pentru absolventi seria curenta:
    IF: 0241.653.000 / int. 1164 – programul de studii Navigatie si transport maritim si fluvial
    0241.653.000 / int. 1166 – programele de studii: Electromecanică; Inginerie si management naval si portuar.
    IFR: 0241.653.000 / int. 1202 – toate
    Teste examen diploma / brevet

    Va doresc tuturor mult succes!

  3. Buna, am o intrebare in ceea ce priveste practica ambarcata ,si anume: cate luni de practica trebuie sa faca un cadet mecanic? Am inteles ca de la 6 luni s-a trecut la 12luni, aceasta hotarare este valabila din ianuarie 2012 sau din iulie 2012?Pentru ca am auzit opinii diferite.Multumesc!!

  4. acesta este raspunsul de la ANR in caz ca intereseaza si pe altcineva 🙂

    Pentru moment nu s-a modificat nimic in legislatia nationala, drept umare stagiul de ambarcare necesar pentru inscrierea la examen in vederea obtinerii certificatului de competenta de ofiter mecanic maritim este de 6 luni.

    In momentul in care se vor implementa noile cerinte inetrnationale in legislatia nationala, vom face cunoscut acest lucru prin toate mijloacele necesare.

  5. salut am si eu o intrebare cu privire la colegiu de 2 ani din cadru umc ? ce parere ai despre el se merita? este recunoscut de autoritatea nationala?

  6. @Cris Daca te referi la voiaje de practica ambarcata pentru cadeti, acestea trebuie facute pe nave de minim 500GRT. Ca sa te convingi daca nava corespunde, te poti uita in Ship’s Particulars (caracteristicile navei respective) iar daca acolo scrie ca nava are cel putin 500GRT atunci totul este in regula. Nu in ultimul rand, nava trebuie sa efectueze voiaje internationale.
    Succes!

  7. @jorj Nu inteleg la ce autoritate nationala te referi, dar pot sa banuiesc ca te referi la Autoritatea Navala Romana, caz in care da, este recunoscut in sensul in care daca faci colegiul si iti efectuezi stagiul de practica ambarcata, vei putea apoi sustine examen pentru obtinerea brevetului de ofiter III la ANR.
    Daca se merita, nu pot sa ma pronunt decat in nume personal: dupa ce ca UMC-ul scotea absolventi pe cateva benzi rulante, acum au mai facut inca o banda, mai scurta si pe care vor continua, adaptandu-se la climatul actual din Romania, sa scoata aceiasi absolventi de care nimeni nu are nevoie. Si ma refer aici la calitatea invatamantului.
    Poate ai citit articolul in care am spus cate ceva despre noua forma de invatamant de la UMC, iar daca nu ai facut-o inca, te sfatuiesc sa o faci.
    In linii mari scutesti un an de zile dar renunti la posibilitatea de a face un master in domeniu si, la cum stau lucrurile in momentul de fata, nu vei putea da de capitan si/sau comandant.
    It’s your choice, I’m the lighthouse!

  8. Am citit site vostru si mi se pare ca e o idee foarte buna . Iti scriu acest mail in ideea da a mi da cateva sfaturi despre acest drum deoarece am vazut ca si tu ai inceput acest drum dupa 30 de ani . Numele este Iulian am 34 ani si anul acesta am fost acceptat anul 3 la navigatie la umc deoarece am terminat in 2003 la ovidius fac de ing mecanica si mi s- au echivalat 2 ani . Am ales acest drum deoarece in romania solutiile de a face ceva pt viata ta sunt reduse . Te as ruga sa mi spui daca se pleaca greu ca cadet si care sunt cerintele firmelor ca sa te ia cadet deoarece am inteles ca e o problema cu plecarea ca cadet. Iti multumesc anticipat .

  9. @IULIAN In mod normal, varsta nu este un impediment in domeniul acesta. Insa, dat fiind faptul ca exista un excedent in randul cadetilor, si cu precadere la punte, armatorii impreuna cu firmele de recrutare au adaugat diverse alte criterii de selectare, respectiv impun o anumita limita de varsta. Asta legat de faptul ca ai 34 de ani, dar sunt companii la care au intaietate studentii de la o anumita forma de invatamant (adica ZI) sau chiar functie de mediile obtinute in anii de studiu.
    Tot datorita acestui excedent, se pleaca foarte greu in voiajele de practica ambarcata, si ma refer aici la puntisti pentru ca cei de la masina inca nu se lovesc de aceasta problema.
    Si toate acestea in conditiile in care multe companii au inceput sa se axeze pe personal navigant din tari „exotice” care pana nu demult nu aveau o asemenea reprezentare in bransa. Aceasta criza indusa isi spune cuvantul cu varf si indesat.
    Avand in vedere aceasta concurenta acerba, nu iti ramane decat sa te pregatesti asiduu, cu atat mai mult cu cat va trebui sa recuperezi mare parte din cei doi ani pe care ti i-ai echivalat. Cu toate acestea, sa nu te miri atunci cand, chiar daca vei obtine rezultate mari la testari, tot nu vei pleca in voiaj. Cunoastem toti cum stau lucrurile prin tarisoara noastra.

  10. Sa inteleg ca era de preferat sa ma fi inscris la electromecanica pt ca aveam sanse mai mari sa plec .Presupun ca pana la urma din ceea ce zici indiferent de cat de bine esti pregatit ca sa pleci la punte tot relatiile vor face diferenta altfel snsele sunt aproape nule nu ?

  11. Multumesc Marius pt sfaturi. Sper ca la anul pe vremea asta, in ciuda tuturor previziunilor negative legate de plecarea pe mare a cadetilor punte sa reusesc sa plec in primul voiaj (cu ajutor bineinteles ca stiu care e mersul).
    Te-as ruga Marius sa-mi spui, te rog, pe ce materii sa pun accent in primul rand.

  12. @IULIAN In principiu, nu este rau sa pui accent pe toate materiile. Esti deja inginer si nu cred ca omiti faptul ca nu vei dori sa te compari cu un nebrevetat; de aceea faci o facultate, ca sa fi superior nu numai prin faptul ca vei purta o camasa alba si niste grade ci si prin cunostinte si atitudine. Niciodata nu poti sti cand vei avea nevoie de una sau de alta, indiferent ca este o analiza numerica, chimie sau fizica, nu mai vorbim de rezistenta materialelor sau studiul si tehnilogia materialelor, toate acestea, spun din nou, pentru a te putea considera un bun si pregatit ofiter.
    Personal, consider ca cu un bogat bagaj de cunostinte in materiile de specialitate, vei putea face fata cu brio pe mare: bazele navigatiei, navigatie costiera si estimata, navigatie astronomica, navigatie ortodromica, meteorologie si oceanografie, manevra navei si COLREG, legislatie, drept maritim si altele. Aici depinde de tine si numai de tine daca vei face diferenta.
    Inca ceva: in momentul de fata, in anumite porturi, personalul navigant este testat de catre autoritati pentru a se vedea nivelul de pregatire si nu cred ca vrei sa fi tu motivul pentru care compania isi ia o amenda costisitoare. De asemenea, pe langa testele de la companii, nu de putine ori comandantul te testeaza cu cateva intrebari si, fara nicio exceptie, daca nu corespunzi in primul port esti trimis acasa.
    Sunt multe de spus in privinta asta, insa un lucru este cert, vorba cuiva: INVATATI, INVATATI si iar INVATATI!!! 🙂
    Abia acum mi-a sarit in ochi faptul ca tu ai terminat inginerie mecanica. In contextul acesta si al faptului ca se pleaca foarte greu la punte, chiar ai fi avut un mare avantaj sa dai la masina. De ce te-ai inscris la punte?

  13. M-am inscris la punte dupa ce am vb cu prietenii mei care sunt ofiteri si naviga de 7-8 ani si toti
    inclusiv cei care sunt ofiteri mecanici mi-au recomandat sa ma inscriu la punte . Iar toti mi-au zis
    ca am avut mare noroc ca am fost acceptat anul 3 , la academie as fi fost acceptat anul 2 si am castigat un an . Chemarea mea interioara a fost pt punte si de aceea am ales-o in loc de mecanica . Marea e mare Marius se va gasi un loc si pt mine pe ape mai devreme sau mai tarziu . Multumesc pt informatii . Mai vb .

  14. salut o intrebare am …studenti de la ifr au mai putine sanse sa fie luati cadetii , firmele de crewing pun accent pe asa cva zi/ifr ?

  15. @Dan Da, sunt anumite firme de crewing care tin cont de forma de invatamant la care urmezi cursurile si ca atare prioritizeaza functie de acest aspect. Spun asta cel putin teoretic, pentru ca lui Vlad, colegul meu, i s-a motivat la un moment dat la modul acesta. Ma gandesc, totusi, ca este doar o alta modalitate de a mai cerne sita cea plina de cadeti, fara insa a fi neaparat o procedura corecta/eficienta.

  16. Salut! Tocmai am dat de site-ul tau si am sa iti pun niste intrebari.

    In primul rand trebuie sa iti spus ca am aproape 15 ani si vreau sa-mi fac un plan de viitor. Eu imi doresc foarte mult sa lucrez pe vase, insa nu prea sunt sigur cam cum sta treaba.

    Asa ca am niste intrebari:

    1. Eu sunt din Constanta si as vrea sa dau la un liceu cu profil mate-info si apoi sa merg la facultatea de marina civila Mircea cel Batran. Ma ajuta cu ceva profilul.. sau ar trebui sa aleg altul.

    2. Am gasit pe un o lista cu profilurile/specializarile de la facultatea Mircea : -Navigatie

    Electromecanica

    … etc. Sunt mai multe din cate stiu insa cred ca astea sunt cele mai importante.

    Mi-ai putea spune cam in ce ar consta fiecare?

    3. Pe mare sunt pericole (inafara de a se scufunda un vas)? din cate am vazut pe internet pericolul principal il reprezinta piratii.

    Iti multumesc pentru timpul acordat si astept cand ai timp sa imi dai raspunsurile

  17. Salut! Ma numesc Radu, am terminat UMC in 2011 specializare Navigatie, am reusit sa iau brevetul, am plecat si pe functie o data dar am avut mari probleme, si se pare ca nu pot sa schimb tipul navei pana nu prind cel putin 1 an pe functie sau mai mult.
    Vreau sa imi echivalez ceva din anii din UMC, si sa incep la „Masina”. Este mult mai usor de plecat, de schimbat tipul navei si companiile si bani mai multi pe unde si pe cine am intrebat.
    Aveti idee cati ani imi pot echivala la ANMB? de la pune la masina? o sa incep in anul 2 sau 3 macar ?
    Va multumesc anticipat
    Radu

  18. Salut @Radu.
    Am avut colegi care au terminat alte facultati si am avut, de asemenea, colegi care au facut la militara. Toti si-au echivalat din materiile facute inainte, insa nu stiu sa iti spun concret ce si cum. Ideea este ca iti vei echivala, intr-adevat, materiile facute in cei 4 ani de la UMC, iar restul vei da diferente.
    Pentru detalii concrete te sfatuiesc sa te adresezi la secretariatul Facultatii de Marina Civila din ANMB. Daca cumva nu vei obtine informatiile de care ai nevoie, cauta-l domnul prodecan Popa Catalin, dansul te vor indruma cu siguranta cu detaliile de care ai nevoie.
    Data viitoare te rog pentru orice intrebari sa lasi un post pe forum.
    Multumim de vizita si stai alaturi de noi.

  19. Salut…. trebuie sa recunosc ca este foarte interesant site’ul acesta si de mare ajutor pt noi, in special cei care inca nu am navigat. am si eu o intrebare… cam cum decurge interviul?? pe ce intrebari se axeaza?? si chestii de genul acesta .. va multumesc!

  20. @Dani
    mi-a scapat mie ceva? nu prea reusesc sa inteleg la ce interviu te referi. ceva detalii mi-ar fi de folos.
    multumim ca ne-ai scris si scuze de intarziere dar momentan suntem in voiaj si… mai greu cu netul 🙂

  21. Salut.
    Am 31 de ani și am pregătire cu caracter vocațional. Anul acesta m-am hotărât (sau încă nu 100% sigur) să mă înscriu la UMC – Electronică (la fără frecvență) din diferite motive:
    – siguranța unui job bine plătit (în eventualitatea în care se mai pleacă ușor)
    – visul de a călători prin toată lumea
    – avantajul unei diplome „duble” (inginer electronist și brevet)

    Având în vedere că am citit destul de multe discuții în care se vorbea despre faptul că nu se mai pleacă ușor („decât prin pile și relații”) pe navă, că am la ora actuală studii de profil uman (care nu au avut nimic în comun cu materiiile studiate la UMC) și că ar trebui să reiau materia de profil (matematică, fizică) pentru a mă putea descurca la examene, ce mă sfătuiți?

    • Ca ai studii de profil uman, chiar nu conteaza; important este sa iti placa ceea ce urmeaza sa faci si sa te dedici acestei noi alegeri in totalitate. Consider ca doar asa poti avea o carieca de succes.
      Cat despre faza cu plecatul in voiaje de practica ambarcata, asta era valabil pentru punte; din ce stiam la masina si electric se pleaca ceva mai bine. Insa trebuie sa iei in calcul un aspect: te vei inscrie anul acesta si vei putea incepe sa pleci abia peste un an, iar studiile le vei termina peste inca alti trei ani. In tot acest timp situatia se poate schimba.
      Cat despre materiile predate, mai ales daca vei merge la UMC, stai linistit, nu iti vor fi o piedica in a razbate.
      Alegerea ramane totusi a ta.

  22. seara-buna as dori sa va adresez cateva intrebari si anume:1 la momentul actual cat de greu se mai pleaca cadet?care e perioada de cadetie la mecanici??mai sunt firme de crewing romanesti in tara noastra?multumesc cu stima

    • In momentul de fata nu e foarte usor sa pleci in voiaj dar situatia nu e atat de sumbra pe cat o picteaza unii. Atat timp cat mergi la scoala si iei examenele cu note decente (atentie, 5-ul la toate materiile nu e un avantaj nicaieri), faci cursuri de familiarizare si dai dovada de seriozitate si profesionalism, vei gasi un loc. De exemplu, in anul 4 la mecanici UMC, aproximativ jumatate din studenti (6 grupe a cate 27-30 studenti) au fost sau sunt plecati in voiaj de practica. Din cei care vin acum la ore proportia este covarsitoare in favoarea celor cu ambarcari.
      ANR-ul inca merge pe standardul STCW95 care stipuleaza o perioada de cadetie de 6 luni pentru mecanici. A fost inceputa procedura de implementare a STCW2010 Manila care impune 12 luni de cadetie pentru mecanici, electricieni si puntisti. Se vehiculeaza un termen limita de 31 Dec 2014 de intrare in vigoare dar momentan nu sunt informatii precise.
      Firme de crewing romanesti sunt o gramada si le poti gasi aici: http://www.rna.ro/servicii/Autorizari/crewing.pdf

  23. Va rog am nevoie de ajuor

    am si eu o intrebare , cand pleci cadet punte , iti trebuie caiet de practica , de unde pot sa iau acest caiet de practica , si ce se scrie in el dati-mi si mie mai multe detalii va rog frumos

    • Da, de la secretariat îl iei, se completează după cerințe, ai să vezi dacă dai o răsfoială prin el, e ca o tipizată

  24. Da ,ai nevoie.caietul de practica il cumperi de la Biblioteca Judeteana( e chiar in spate la UMC , in caz ca nu stiai si costa 20 sau 25 de lei). In el ai de completat date generale despre nava , un fire fighting plan,etc . Te va ajuta ofiterul cu care faci cart sa il completezi.

  25. salutare..
    stie cineva daca a fost redusa perioada de practica pentru cadeti punte ???
    am auzit un zvon
    m-ar ajuta enorm 🙂
    astept raspuns cu nerabdare

    multumesc anticipat

  26. Stie cineva exact care sunt spitalele private acceptate de cei de la A.N.R pentru avizul medico-psihologic in vederea prelungirii valabilitatii carnetului de marinar? Eventual un pret estimativ al vizitei si pasii ce trebuie urmati. Pe baza avizului obtinut si a carnetului de marinar merg direct la A.N.R si se poate obtine prelungirea fara probleme? Mai sunt necesare alte acte?
    Multumesc anticipat!

  27. Cermed pe langa cora bratianu ,cel mai ieftin in jurul a 300 ron. Mergi de dimineata sa dai sange , nu trebuie nimic, programare sau altceva si dupa 3 faci vizita la cabinete.

  28. @laur
    Multumesc pentru raspuns! Cu avizul obtinut de la Cermed si carnetul de marinar merg direct la A.N.R ? Cam cat dureaza pana imi prelungesc valabilitatea? (e prima oara cand il prelungesc)

  29. Salutare ! Puteti sa-mi explicati si mie cum sta treaba cu meseria de ofiter ? cat mai multe detalii va rog frumos , deocamdata sunt elev in clasa a 11-a dar prezint un interes major pentru Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza” …

    • Treaba sta in felul urmator: acesta este un blog ce se adreseaza cadetilor viitori ofiteri de marina comerciala. Adica cu totul altceva decat ceea ce prezinta interesul tau.
      Mult succes pe viitor 🙂

  30. Buna. Voiam sa intreb daca termin Facultatea de Inginerie Electrica de la Politehnica, care sunt sansele sa pot pleca intr-un stagiu pe o nava? Trebuie sa termin neaparat o facultate de profil? Sunt in clasa a 12a si inca nu m-am hoatrat ce sa aleg. Sper sa ma puteti ajuta cu niste informatii.

  31. Eu am terminat UMC-ul in 2011 dar din diferite motive abia acum urmeaza sa incep cadetia. Este nevoie sa trec pe la secretariatul facultatii impreuna cu caietul de practica inaintea plecarii in voiajul de cadet? Mi-a sugerat cineva sa fac lucrul asta si nu stiu daca este chiar necesar? Multumesc.

    • Ma gandesc ca nu e necesar daca ai terminat facultatea; mai ales daca ai luat si licenta chiar nu vad ce treaba sa mai ai cu UMC. Cand te intorci din voiaj, procesul cu ANR, in rest nimic altceva.
      Voiaj bun!

  32. @Marius Mocanu
    Multumesc pentru raspuns. Licenta este luata.
    De acum au mai introdus o procedura pentru cine nu stie la terminarea cadetiei. Pentru a putea sustine examenul de obtinere a brevetului la ANR o conditie noua este sustinerea unei pretestari la unitatea de invatamant absolvita, in cazul UMC-ului costa 100 de lei si consta intr-un examen grila pe calculator identic cu ceea ce se da pentru licenta.

  33. Salut. Cum se poate sa fac rost de intrebarile grila ce vor constitui anul acesta ( 2015 ) examenul de brevet pentru oftier mecanic ? Sunt student in anul IV in cadrul Academiei Navale la departamentul Electromecanica Navala si intentionez ca dupa sustinerea licentei ( iulie 2015 ) sa sustin si examenul de brevet . Va multumesc anticipat pt amabilitate.

  34. Buna ziua ! As vrea sa stiu si eu daca s-ar merita sa ma duc la Colegiul Nautic Roman de la Mogosoaia, as face multe compromisuri pe plan financiar. Dar daca ma straduiesc, se poate realiza ceva din asta ? Adica dupa absoliverea a celor in total 20 luni +12 luni voiaje practica, imi voi putea gasii usor de lucru..? Am vreo sansa daca fac acest compromis financiar sa-mi fac o cariera plecand de la CNR ? Va multumesc anticipat pentru raspuns !!

  35. pai tedy,poti sa faci colegiul nautic roman daca iti doresti sa pleci pe mare,iar fata de umc sau academie e timpul mai scurt de studii,deci ajungi mai repede la brevet!

  36. Tedy , tot ce iti pot spune eu si ce cred ca iti poate fi de folos este ca eu personal cunosc pe cineva care a terminat la CNR si pe cineva ( eu ) care termina anul acesta la ANMB. Uite cum sa treaba. Amandoi ne am inscris in aceeasi perioada la facultati , el a terminat si pleaca ca treiar deja iar eu nu am luat nici macar brevetul si am futut cateva mii de euro cu facultatea . Acum tu decizi ce alegere iei.

  37. Buna ziua .A-si dori sa ma inscriu ca aceasta facultate in domeniul navigatiei sau al industriei . Am obtinut media 8.16 la examenul de bacalaureat si ma intereseaza ce locuri de munca a-si putea avea si daca sunt potriviti pentru o fata .Va multumesc.

  38. Sunt in voiaj si aici merge netul greu si nu pot sa caut pe google, intrebarea mea , pentru cadetii masina pana cand ramane 6 luni cadetia ?? as prefera un raspuns de la cineva care stie concret, si nu zvonuri. Multumesc anticipat

  39. @Florin

    Buna Florin. Ma bucur sa vad ca cineva cu varsta de 15 se gandeste serios la viitoarea lui cariera. O sa incerc sa iti raspund eu.

    Un profil la liceu de Mate- info te ajuta foarte mult la Facultate. Deoarece in primii 2 ani o sa ai materii de profil real, si anume : analiza matematica , algebra, matematica numerica , speciala , fizica etc. In primii 2 ani materiile sunt aproape comune abia dupa aceste materii incepi specializarea.

    In legatura cu pericolele pe care le intalnesti la bordul navelor , cred ca ar fi o discutie care ar trebui desbatuta separat. Mai pe scurt – sunt foarte multe dar asta este si farmecul meseriei , nici o zi nu se la fel. Piratii mai nou sunt peste tot , dar sunt masuri directe sau indirecte care se poate lua pentru prevenirea unui atac al acestora. Se mai poate intampla un abandon , incendiu , om la apa et , dar la bordul navelor se efectueaza traininguri si simulari tocmai pentru a prevenii aceste evenimente nedorite.

    Cred ca am atins ce era mai important si sper sa iti raspunda si alti colegi

    succes florine

  40. Salutare. Am 22 de ani , am terminat 10 clase și o școală profesionala de electrician în italia și de 2 ani lucrez în iași la o firma de automatizări și tablouri industriale 380v pana la 3 4000 amp. As dori de mult sa lucrez în domeniul maritim tot ca electrician și nu știu Cum sa încep. Nu vreau momentan sa urmez o facultate de marina ci sa mă folosesc de cunoștințele actuale în sectorul electricouri și sa adaptez ceea ce știu pe o nava ca electrician… dar nu știu Cum sa încep. . Nu știu ce e un brevetat și un nebreveta ce cursuri imo și ceronav sa urmez practic nu știu Cum sa încep. În acest moment mia dus toate actele la minister sa mi le echivalent și poate sa fac încă 2 ani și sa termin și liceul la fără frecventa dar intre timp as vrea sa știu pașii ce trebuie făcuți sa lucrez ca electrician pe o nava petroliera lng cargo sau ce mai este acolo . Mulțumesc .

  41. Buna ziua
    As dori sa intreb daca pentru sustinerea examenului de brevet ofiter punte, ANR-ul recunoaste carnetul de marinar sub pavilion Great Britain.
    Multumesc

  42. Buna ziua tuturor ! Daca are cineva informatii sigure in legatura cu perioada de imbarcare ce trebuie efectuata de catre cadetii de la masina este rugat sa imi raspunda, momentan sunt plecat dar am deja 6 luni la bord si vreau sa stiu daca se poate da examen pentru brevet cu aceste 6 luni sau NU. Multumesc !

  43. Salut. Anul acesta incep si eu studiile la Academia Navala Mircea cel Batran, sectia navigatie si transport maritim si fluvial. Imi doresc foarte mult sa devin ofiter iar dupa aceea sa avansez in grad. Insa am o problema: in decursul celor 4 ani de liceu eu am facut matematica M2, eu terminand profilul de turism si alimentatie. Credeti ca imi va fi greu sa ma obisnuiesc cu matematica de M1 ?. Asta este cea mai mare frica, daca ma voi descurca cu acest tip de matematica…Ajutati-ma va rog 🙂

  44. Buna am nevoie de ajutor,am 40ani si vreau sa navig ca electrician de bord,ma-m inscris la curs si trebuie sa fac 10 referate dar nu am timp ca lucrez.De unde as putea face rost de aceste referate gata facute.multumesc astept raspuns rapid

  45. Va salut! Ce pot face daca am plecat in cadetie (punte) si am uitat sa iau caietul de practica? Imi trebuie obligatoriu? sa fac cumva sa mi-l trimita cineva prin curier?

    • Salut Sorin
      Daca ai posibilitatea sa-ti fie trimis prin curie sau poate chiar printr-un schimb de echipaj in viitorul apropiat, nu ar fi deloc rau. In fond, caietul il poti completa si dupa ce vei reveni acasa, problema ramanand cu stampilele. Fara stampilele de la nava nu este valid.

  46. Salut Cosmin,
    Si eu m-am aflat cam in aceeasi postura cu tine in primavara. Nu, din pacate nu am gasit materiale pe tema, gata facute. A trebuit sa fac drumuri la biblioteca si sa ma documentez. Depinde acum de subiectele pe care le ai. Eu am cv material facut. Da-mi te rog niste date de contact pe mail si vedem daca te ajuta ce am eu. Sunt editate in word.

  47. Salut . am si eu o intrebare, sunt cadet mecanic am facut un voiaj de 4 luni si acum as vrea sa plec pe alta functie pentru ca nu reusec sa mai plec cadet(bucatar ,marinar etc.) Pot pleca cu acelas carnert de marinar pe care am facut voiajul de cadet? Multumesc

  48. Buna dragi colegi! Am si eu o intrebare… mi-am terminat cadetia (cadet punte) si urmeaza sa sustin intr-o saptamana examenul in vederea obtinerii brevetului de ofiter. Din cei care ati dat, imi puteti spune va rog, daca examinarea se face pe un anumit program de-al ANR-ului, sau pe un site anume?… m-am pregatit de pe ainostri.ro insa de ce intreb asta… daca de exemplu au ei un site pe care te loghezi cu un nume de utilizator si o parola.. si online te testeaza, am gasit o modalitate de a afla toate raspunsurile corecte :))) .. insa daca e vorba de un program care ruleaza, nu merge sa trisezi :)))… eu sunt pregatita si ma astept sa-l iau din prima, insa vreau sa stiu daca ar merge ideea mea sau nu :))) Deci, e site sau program?

  49. Salut,acum am gasit site’ul vostru..si chiar apreciez munca depusa! O ideie grozava
    Acum ce m-ar interesa pe mine: am 29 de ani urmez cursurile ANMB Inginierie Marina/Electromecanica acum sunt anul 2 la ifr,si incerc sa ma impart intre munca si facultate:) m’am inscris la cursurile Imo in Feb 2016 ( mi’am programat concediu)la Ceronav..nu prin facultate,ma intereseaza sa stiu cam cat de devreme voi putea pleca cadet, am inteles ca la electricienis’a facut 12 luni cadetia! S-au daca aveti alte informatii sa imi oferiti..va rog 😉

  50. salut! sunt student anul III la ANMB la masina si vreau sa plec cadet. am toate actele(IMO basic, ssd, carnet marinar, cadet, pasaport). ,, problema,, este ca am 40 de ani. ce sanse am sa plec si eu cadet? multumesc

    • Varsta nu trebuie sa constituie o problema. Sanse sunt si sa nu te descurajezi, indiferent de ce iti vor spune companiie de crewing. Nu uita, insa, ca pregatirea ta in plan teoretic conteaza foarte mult. Incearca sa pleci, daca aspirant nu reusesti din prima, chiar si oiler/wiper dupa care sa avansezi la bord sau intr-un viitor contract.

  51. Salut, o intrebare pentru cei ce pot sa ma lamureasca,sunt student anmb /IfR se poate pleca cadet cu busa erasmus?

    • Desigur. Nu are nicio legatura forma de invatamant cu Erasmus, ci altele sunt criteriile. Te poti interesa in cadrul ANMB, la departamentul avizat, despre conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a primi bursa.
      Succes si sarbatori cu bine!

  52. Buna ziua! sunt student la ANMB anul III la masina si ma gandesc de ceva vreme la faptul ca scoala ar trebuii sa faca ceva ptr noi ca atunci cand terminam cei 4 ani de scoala sa avem si cadetia facuta ca sa putem da de brevet. si am auzit ca UMC-ul se ocupa de treaba aceasta, mai ca m-as transfera la ei! daca vede acest mesaj vreun coleg din senatul facultatii poate faceti ceva in sensul acesta. mai ca ma bate gandul sa dau in judecata ANMB-ul ptr ca am 40 de ani si unde merg la agentii toti se impiedica de varsta mea, nu ma intreaba ce limbi straine mai stiu, ce facultate am mai terminat. trebuia ca atunci cand m-am inscris sa-mi fi spus si mie cineva sa nu ma inscriu ca nu am sanse sa navig. o zi buna!

  53. Buna ziua ! Sunt student in anul II la electromecanica la UMC ifr. Am fost plecat pe un vas de croaziera ca personal auxiliar pe Dunare (receptie). Am intalnit acolo un coleg de la nautic (marinar) care mi-a spus ca si-a echivalat la ANR Galati (pentru fluviale) cursurile IMO facute la Constanta . Eu vreau sa plec marinar pe Dunare. Ma gandeam sa fac cursurile IMO (care imi vor fi de folos mai tarziu cand voi pleca cadet) si sa mi le echivalez la Galati pentru Dunare. Este totusi posibila echivalarea lor? Adica nu as vrea sa dau banii pentru certificatul de competenta pe fluviale (care este o masura de moment) daca se poate echivala cu IMO. Sper ca m-am facut inteles. Multumesc

  54. Salut sunt stundent in anul 3 in cadrul Universitatii Maritime din Constanta la profilul electromecanica , specializarea tecnologii si sistele de telecomunicatii si as vrea sa aflu daca poti naviga de la acest profil.Nimeni din facultate nu imi poate da un raspuns concret, cand m.am inscris de la secretariat au spus ca poti naviga.

    • Salut. Cred ca ai putea sa mergi chiar la ANR si sa te interesezi. Vei afla cu siguranta raspunsul pe care il cauti.
      Sa nu mai spun ca ai putea merge la ei direct sa incerci sa iti emita carnet de marinar si brevet de aspirant. Dar asta implica niste costuri pana la a ajunge acolo.

  55. Salut,

    Vad ca pe site-ul UMC-ului apare si electromecanica navala. Nu imi dau seama care este diferenta exacta intre specializari. Ai materii comune cu cei de la electromecanica navala? Cred ca, conteaza ca scrie pe dipoma de licenta. Eu cred ca este posibil sa navigi. Cel mai bine intrebi la ANR. In cazul in care nu poti naviga, te poti axa pe domeniul Off-shore, unde se cauta specialisti in telecomunicatii , gps. Poti urma si un masterat de genul celui din UMC ( ADVANCED ENGINEERING IN THE OFFSHORE OIL AND GAS INDUSTRY).

    succes

  56. Buna seara! Sunt student anul III la masina si va rog sa-mi spuneti si mie cat timp trebuie sa efectuez cadetie? Va multumesc

  57. Salutare. Mulțumesc ptr răspuns. Eu am auzit ca cei care s-au inscris in 2014 la facultate au 12 luni dar promoția 2013-2017 n-ar trebui să aibă 6 luni? Merci

  58. salut! stii cumva cum pot face rost de intrebarile de la brevet pentru ofiter punte, dar sa fie in format DPF?!!
    MULTUMESC ANTICIPAT! 😉

  59. Salut,am o nelumarire si sper sa ma poti ajuta.Eu sunt anul 3 la umc electricieni,nu am facut pana acum nici o luna de cadetie si se apropie anul 4 unde trebuie sa sustin licenta.Intrebarea mea este urmatoarea: Pot lua licenta daca nu fac cele 12 luni de cadetie?
    Eu vreau sa plec vara aceasta 3-4 luni dar tot imi mai ramane de facut,in timpul anului 4 nu as vrea sa plec deoarece cred ca unii profesori poate ma vor ajuta cu un sfat pentru lucrarea de licenta.Am mai intrebat colegi pe tema asta si mi-au spus sa merg la secretariat,dar este o problema mare cu secretarele la umc.
    Sper sa ma poti ajuta cu un raspuns concret.
    Mersi.

    • Fara nicio problema. Nu are legatura cadetia cu licenta. Ca sa nu mai spun ca licenta e una, brevetul de ofiter maritim e alta.
      Succes!

  60. Am si eu o itrebare ..la un dry doc in austria .stampila care o pun pe carnetul de marinar international (anr) este valabila.. sau imi trebuie carnet de rin

  61. Salut eu traiesc in Grecia si fac studii in tron liceu special de marine dar in academie nu ma ieu de oare ce nu am cetatanie Greaca exista vri-o solutie sa ma primeasca la academie in Constanta?

  62. Salut , abia am terminat liceul si as dori sa merg mai departe la ANMB , si nu stiu ce sa aleg intre Navigaţie si transpor sau inginerie și management , poti să imi spui si mie cam ce aș putea ieși după terminarea acestor ramuri ?

  63. Salut! Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii daca se poate. Am terminat Universitatea Politehnica Bucuresti, Facultatea Energetica + master si doresc sa urmez si UMC sectia electrotehnica. Mi se echivaleaza studiile? Ce an voi fi? Trebuie sa dau examenul de admitere? Voi fi la loc cu taxa, dar daca iau nota mica la examenul de admitere se tine cont de faptul ca mai am o facultate terminata, pentru a prinde loc?

    Va multumesc pentru raspunsul prompt!

    Cu stima,
    Florin

  64. Buna ziua ,
    Eu sunt am facut studiile in Anglia si am brevet de ofiter punte ( Chief Mate ) din 2011 si am lucrat continu pe mare din 2001 .
    Vreau sa stiu daca e posibil sa dau examenele de brevet in Romania , sau sa echivalez .
    Nu sunt la curent cu legile din Romania , am vrut sa ma inscriu la UMC dar am aflat ca dupa 4 ani dai licenta si nu iei de fapt brevetul….
    Poate cineva sa imi expice care este parcursul , adica termini facultatea , dai licenta , devii inginer si apoi dai examen de brevet ?
    Va multumesc

    • O curiozitate as avea: de ce doresti sa dai examenele in Romania si nu le dai in UK, unde banuiesc ca le-ai dat pana acum?

  65. Sunt admis și anmb și la umc si nu știu unde e mai bine sa merg . Dacă mă puteți ajuta cu un sfat. Va rog. Mulțumesc.

    • Academia este o institutie cu un prestigiu mai mare si cu traditie. Nu ca UMC nu ar avea traditie in invatamantul de marina comerciala. La Academie e putin mai ieftin din toate punctele de vedere: taxe de scolarizare, laboratoare etc, dar si pretentii mai mari in ceea ce priveste calitatea studentului, prezenta la cursuri si seminarii.
      In ceea ce priveste dotarea consider ca ambele sunt cam la acelasi nivel, poate UMC putin mai dotata (cantitativ, nu neaparat calitativ) dar e firesc din moment ce de acolo ies absolventi ca pe banda rulanta.
      Lasa o intrebare si pe grupul de pe facebook unde vei primi mai multe opinii intr-un timp mult mai scurt.
      Alegerea este a ta.
      Succes!
      https://facebook.com/groups/cadeti

  66. Salut. Am fost admis la Navigatie, Electromecanica si Electrotehnica la UMC, toate la buget, dar nu stiu ce sa aleg. Daca ma puteti sfatui… Primul criteriu ar fi sa se gaseasca de munca dupa terminarea facultatii, ca aud multe vorbe ca la Navigatie nu gasesti, ca la Electrotehnica nu gasesti, sau invers

  67. Buna seara , am intrat la anmb la navigatie dar mi-am dat seama ca nu vreau sa stau plecat pe mare/ocean/fluviu si vreau sa ma transfer la inginerie si management naval si portual , ce parere aveti , ce meserii se desprind din acest profil ce as putea face mai departe
    Multumesc anticipat

  68. Va rog sa-mi spuneti niste pareri pe ce specializare e mai bine sa mergi dintre navigatie si electrica
    la umc. Avand in vedere munca pe care o faci pe nava, salariul,si posibilitatea de angajare.

  69. Salut!!
    Am terminat anul trecut facultatea de drept si, deși am terminat cu medie buna la universitatea bucuresti, am avut neșansa sa promovez mai departe, asa ca m-am orientat spre umc-navigație , o mai veche pasiune a mea. Problema e ca am deja 24 ani si sunt abia anul 1, urmează sa iau niște pregătire la mate pt matematici speciale si analiza, imi puteți spune ce altceva as putea sa fac si daca e târziu sa fii cadet la 30 de ani? După noile reglementări am inteles ca trebuie sa ai cel putin 24 luni cadeție pt a promova. Ce mi-ati putea recomanda?

    Stima

    • Cadetia a ramas un an pentru compartimentul punte. Eu zic ca nu e tarziu sa fii cadet cand te apropii de 30 de ani, am vazut si baieti mult mai batrani de atat. Mai tine si de noroc, nivel de pregatire si pile.

    • Cadetia a ramas un an pentru compartimentul punte. Eu zic ca nu e tarziu sa fii cadet cand te apropii de 30 de ani, am vazut si baieti mult mai batrani de atat. Mai tine si de noroc, nivel de pregatire si pile.

      • esti sigur sigur ca a ramas 12 luni cadetia, pentru ca taicamiu comandant cu 35 ani vechime ma bate la cap sa NU fac asa ceva, deoarece cadetia este 24 luni si din puncutl lui de vedere nu mai este o nisa pentru marinarii romani, care sunt lasati in urma in favoarea indienilor, filipinezilor etc. cu pretentii pecuniare mult mai mici.

        stima

  70. si sa nu uit, cand am fost in vara sa ma inscriu, pentru ca m-am inscris la IFR, era un baiat anul 3 care spun ca nu se poate pleca pentru cadetie decat din anul 3, NU mai devreme.

    apropo, am intrebat si pe facebook, CONTEAZA daca ai terminat la ZI sau la IFR la angajare? tot tatal meu mi-a zis ca nici nu se uita peste cv-urile cadetilor care au terminat la FF( fara frekventa) SI CARE NU au peste 8 media de promovare, as aprecia un raspuns cat mai sincer, daca ati fost intr-o asemenea situatie la angajare?

  71. Salut! Menționez ca am luat toate examenele, numai am restante, am intrat in examenul de licența in vara însă am avut norocul sa iau doar o proba din cele 2! Acum ca sa susțin din nou proba picata, trebuie sa fac vreo cerere sau sa plătesc neaparat ceva? Pentru ca mi se pare aiurea sa plătesc 700 de lei cat ziceau unii, pentru un examen si sa nu am posibilitatea sa pot da macar odata gratis la fel cum se face cu majoritatea examenelor picate in anul in curs! In vara cand am dat, toată lumea zicea ca dau in toamna fără sa mai plătesc ceva, pot sa dau de 2 ori gen…acum numai inteleg nimic!

  72. Salut, sunt student anul I la UMC, Electrotehnica, ce sfaturi imi puteti da incat sa pot pleca cadet cat mai repede, Anul 2(am auzit ca se poate), adica ce cursuri trebuie sa urmez, cand ar trebui sa incep aceste cursuri ca sa pot sa plec cat mai repede.

  73. Salut.sunt absolvent al facultății de inginerie,specializarea Autovehicule rutiere.pe mine m ă interesează dacă pot să dau examen pentru ofiter Mecanic si sa se echivaleze facultatea ce am făcut o?

    • In ordinea inversa, cu echivalarea unor materii incepi din anul 2 sau 3 (nu mai tin minte din ce an se intra), licenta dupa anul 4, cursuri IMO, cadetie 12 luni (poate fi facuta si in timpul facultatii), din nou cursuri IMO, examen de brevet de ofiter mecanic la ANR… si cam atat. Iar toate astea vor dura aproximativ 2 su 3 ani plus anul acesta pe care l-ai pierdut deja. Si asta daca te misti repede.

  74. Bună, am și eu o intrebare! Eu sunt în an terminal la Facultatea de Inginerie specializarea autovehicule rutiere! As putea sa fac un curs de pregătire pentru a pleca pe nava? Sau dacă urmez facultatea de Marina, as putea sa echivalez examenele?

  75. Buna! Am si eu o nelamurire, nu stiu daca este adevarat sau nu… Am auzit ca ANR nu mai recunoaste cadetilor care pleaca 8 luni, decat 6. Este adevarat?

    • Noi nu am auzit nimic in sensul acesta. Cel mai bine este sa dai o fuga pana acolo si sa te interesezi personal.
      Probabil vreun sambure de adevar exista, dar ma gandesc sa nu fie vreun caz particular.
      Succes

  76. Salut, sunt student anul II la ANMB la punte si vreau sa stiu cum se procedeaza cu aceste cursuri imo basic si ce trebuie sa fac ca sa pot pleca in cadetie. Am inteles ca trebuie sa fiu integralist pe anul I dar multi zic ca nu e adevarata faza.

    • Salut.

      Trebuie sa faci cursurile IMO Basic Training si, functie de tipul de nava pe care vrei/urmeaza sa pleci, cursuri specifice (tancuri, LNG, RORO-Pasagere, etc). Nu stiu daca va cere voua cadetilor si ECDIS. Oricum, mult mai precis te poti interesa la o companie de crewing in legtura cu ce cursuri IMO ai nevoie ca sa poti pleca in voiaj. Doar pentru eliberarea brevetului te poti interesa la ANR.
      Cat despre integralist, stiam ca trebuie sa ai anul I integral ca sa iti poti obtine brevetul de Ofiter Maritim Punte Aspirant. Tot la ANR poti afla si informatia aceasta.
      Pentru mai multe detalii lasa o intrebare pe grup iar un coleg care a trecut mai recent prin situatia ta iti va raspunde negresit.
      Mult succes!

Lasă un comentariu