ESTE OFICIAL: CORIDORUL CHABAHAR VA ÎNLOCUI SUEZ CANAL

Descarcă aplicația cadeti.ro | cadet de România

Ai parte de notificări pentru postările noi și în plus un aspect al conținutului și o funcționalitate adaptată pentru mobil.

Utilizarea coridorului Chabahar va face o diferență considerabilă în ceea ce privește timpul pentru tranzitul mărfurilor din Rusia. Acesta va scădea timpul de tranzit de la 38 de zile la 14-16 zile.

În prezent India dezvoltă portul Chabahar din Iran. Indiei i-a fost făcută prima dată oferta de către Iran pentru dezvoltarea acestui port în anul 2003. India a preluat această propunere, dar timp de aproximativ 12 ani de atunci nu a fost luată nicio decizie majoră. Acest lucru s-a datorat sancțiunilor internaționale asupra Iranului. Abia în a doua jumătate a anului 2014, după începerea unui nou guvern la New Delhi, s-au făcut unele eforturi pentru dezvoltarea acestui port. Guvernul NDA din India a aprobat o investiție inițială de 85,21 milioane USD pentru dezvoltarea portului.

În decembrie 2018, India a preluat operațiunile Portului Shahid Beheshti din Chabahar, ceea ce a constituit prima preluare a controlului asupra unui port dintr-o țară străină. India Ports Global Limited a primit un contract de închiriere de 18 luni și mai târziu o perioadă de zece ani pentru a opera acest port.

Portul Chabahar are o importanță deosebită pentru India din trei motive principale:

  • Poarta către Asia Centrală și nu numai;
  • Tranzactionarea cu Afganistanul;
  • Importanță strategică.

Datorită existenței porturilor precum Bandar Abbas și portul Jebel Ali (EAU) dar și lipsa de atenție la taxele de transport, Chabahar nu a fost considerată ca fiind o zonă economică.

În consecință, China, având scopul de a fi o superputere economică în lume, a sugerat ‘Belt and Road Initiative’.

Înainte de independență, India avea acces direct la Asia Centrală prin Afganistan și Tadjikistan. Dar, după independență și nașterea unei națiuni noi, Pakistanul a venit în calea creării unei legături directe cu Asia Centrală. Acum, pentru a face legătura cu Asia Centrală, India ar trebui să facă acest lucru prin Pakistan. Dar acest lucru nu a fost posibil din cauza relațiilor strânse dintre India și Pakistan, care până acum au purtat patru războaie.

Prin urmare, India încearcă de mult timp să găsească o rută alternativă către Asia Centrală. Acest lucru a fost soluționat parțial sub forma International North South Transport Corridor (INSTC), care este o rută apă / uscat / feroviar către Asia Centrală, Rusia și Europa prin Marea Arabiei, Iran și Marea Caspică ocolind Pakistanul. Interesul Indiei de a face legătura cu Asia Centrală care eludează Pakistanul a avut un impuls suplimentar atunci când a primit sarcina dezvoltării Portului Chabahar. Din Chabahar, India se poate conecta cu orașul de frontieră Zaranj din Afganistan și apoi, prin autostrada Zaranj – Delram construită de India, se poate conecta mai la nord cu Asia Centrală și nu numai. Așadar, pe lângă INSTC, portul Chabahar poate ajuta India în accesul în Asia Centrală și Europa.

Chabahar, singurul port oceanic iranian, este o zonă importantă de pe țărmurile Golfului Persic și Marea Omanului și în coridorul de Nord-Sud. Acesta este situat pe calea de tranzit Est-Vest și are o importanță în ceea ce privește tranzitul și transbordarea. Chabahar s-a dovedit a fi o zonă vitală pentru accesul produselor indiene în Afganistan și Asia Centrală.

Guvernul indian a alocat aproximativ 14 milioane de dolari pentru dezvoltarea portului Chabahar în perioada 2020-2021, care a înregistrat o creștere de două ori față de anul trecut.

Creșterea bugetului alocat indică angajamentul Indiei de a dezvolta portul și determinarea New Delhi pentru schimbarea portului Chabahar într-un mare nod de legătură.

Datorită poziției sale strategice și accesului său la marea internațională, Chabahar are o importanță în ceea ce privește interacțiunile comerciale ale Iranului cu alte țări regionale.

Chabahar, ca unic port oceanic al Iranului, joacă un rol important în dezvoltarea comerțului, exporturilor și importurilor dar și în pescuit.

Atenția specială și eforturile depuse de iranieni au accelerat dezvoltarea coastei Makran, în special Portul Chabahar, într-un mod în care cinci nave de mare tonaj care transportă mărfuri de bază, inclusiv grâu, orz, soia, și porumbul au acostat într-un interval de o săptămână.

Locația geografică și atmosfera actuală din Iran pentru dezvoltarea portului Chabahar au făcut ca portul iranian să joace un rol major în arenele naționale și internaționale.

Deși până acum dezvoltarea de către India a portului Chabahar a fost scutită de sancțiunile americane, posibilitatea retragerii scutirilor în viitorul apropiat poate fi o piedică majoră pentru India.

Tu ce parere ai?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: