Marius Mocanu

born: September the 3rd – Constanţa, Romania.


Povestea mea, la comun cu marea, începe de prin 2000, cu o scurtă “carieră” în marina militară, continuând în 2008 când am început studiile la Facultatea de Marină Civilă din cadrul Academiei Navale “Mircea cel Bătrân”, specializarea Navigaţie şi Transport Maritim şi Fluvial. Astfel, am făcut pasul de trecere către flota comercială.

Cu puțină vreme în urmă am obținut brevetul de ofiţer punte secund.

Visul meu este să am propria ambarcaţiune şi să împărtăşesc, oricui voi avea ocazia, din ceea ce înseamnă marea şi navigaţia.

Nonconformist, întotdeauna deschis către noi provocări şi, atipic zilelor noastre, îmi place să “joc” fairplay.

Sunt pasionat de tot ceea ce este legat de tehnologie, iar când timpul liber îmi permite, mai semnez condica pe terenul de tenis. De câmp.


My story, together with the sea, starts around year 2000 with a few years serving my country in navy and continuing in 2008 when I began studying at the Faculty of Merchant Marine of the”Mircea cel Bătrân” Naval Academy. That’s when I have taken the step of crossing to the merchant fleet.

Currently chief mate at Vantage Shipping Lines S.A.

My dream is to have my own sailing craft and to share everyone I will have the opportunity of what it means sea and seagoing.

Nonconformist, always open to new challenges and atypical today, I like fair play.

I am passionate about everything related to technology, and when time allows me you’ll find me on the tennis field.

Smooth seas to all of you! 🙂

22 de gânduri despre “Marius Mocanu

  1. sunt absolvent UMC, proaspat brevetat ofiter punte, dupa euforia luarii brevetului a venit dezamagirea faptului de a nu gasi un loc munca ca ofiter, astept de 4 luni si nu stiu cate vor mai urma, pentru ca toti vor ofiteri cu experienta, piata fiind suprasaturata de ofiteri. Viitor cam sumbru pentru oamenii care au investit timp si bani pentru a deveni ofiter. Totusi raman optimist.

  2. @ion Sunt in aceeasi situatie ca tine si ca multi altii, singura diferenta stand in faptul ca brevetul meu e putin mai „fresh”. Anyway, consider ca nu trebuie sa ne pierdem speranta.
    Mult succes in cautari si multumesc de vizita si comment.

  3. „Sunt in aceeasi situatie ca tine si ca multi altii” … cum adica ca multi altii ?! Acuma se pleaca greu si ca ofiter 3 ? credeam ca perioada de cadetie este cea mai mare provocare ! Stiti cazuri in care proaspat brevetati stau acasa de mai bine de 1 an sau ceva de genul ?

  4. da amir, am auzit de cazuri de ofiteri punte care au stat 1 an si mai bine si nu au reusit sa plece pe functie.Asta este realitatea nu vreau sa te descurajez ci doar sa te informez, pe mine nu ma avertizat nimeni, roagate ca Europa si shippingul sa iasa din criza, nu stiu asta cand poate in 2014, asta fac si eu.Oricum intradevar din ce am constatat pe pielea mea, nu te ia nimeni ofiter 3 daca ca nu ai experienta pe functie,nu ai decat sa astepti acolo unde ai facut cadetia, si am auzit si de ofiteri fosti cadeti de la Rickmers, Dohle companii serioase, care stau pe bara.Doame ajuta.bft

  5. nu vorbesc din experienta dar am auzit de la persoane care colaboreaza cu ei, ca Rickmers-ul nu trece tocmai printr-o perioada roz … au mai taiat din deconturi (spre exemplu de la aeroport pana la domiciliu) au si mai putine posturi (desi se lupta pentru pastrarea personalului, nu stiu cum)… iar de faza cu experienta ma lovesc si eu deja, chiar daca nu mi se spune direct (urasc asta) inteleg de ce stramba unii din nas… totusi atunci cand pleci la o comapanie (indiferent de functie) nu cred ca pleci in voiaj asa de florile marului sau ca sa te duci la pescuit ci mergi in eventualitatea progresului si a colaborarii pe termen lung / cariera, etc. iar cand aud fraze de genu’ „daca aveati macar un voiaj….” dar pe de alta parte nu le convine nici sa schimbi firmele ca pe sosete ca cica e lipsa de loailitate, egocentrism, bla bla bla…

  6. @officer_girl loialitate my ass! dar angajarile nu se fac tot pe premise de „loialitate”? Numai ca o altfel de loialitate, una care tine loc de „cinste” la romani: PCR (pile – cunostinte – relatii). Am spus-o si o sa o mai spun: putine sunt companiile la care primeaza valoarea si pregatirea profesionala in fata altor principii. Cel putin in randul celor ce sunt la inceput.

  7. Eu am mai sesizat o greseala, la acest colegiul ca si grad nu exista student, esti elev sau cadet, sau cum se numesc ei acolo, dar student nu exista, iar institutia de invatamant de de nivel meu mediu, adica postliceala. Ce manipulare student

  8. @Marius
    Daca inteleg eu bine ce vrei tu sa spui, da, asa este, am observat si eu, printre multe altele, acest aspect. Aceasta institutie de invatamant a implementat sistemul VET – Vocational Education and Training in domeniul formării ofițerilor de marină comercialăprin programe scurte de 2 ani. Iar asta nu poate implica nicicum varianta in care invataceii sa aiba statutul de student, la fel cum nici institutia nu este una de invatamant superior.

  9. Salut . am si eu o intrebare vreau sa urmez niste cursuri de la CERONAV de motorist + cele IMO . Are vreo prob dk dupa ce termin cursurile nu am bacalaureat ? adk mi se cere dk vreau sa plec in voiaj ?

  10. @Lucian
    Salut. In principiu nu vad ce problema sa fie, strict in legatura cu plecarea in voiaj, daca cei de la CERONAV iti vor da diploma. Mai mult, CERONAV iti da dimploma din moment ce te-au acceptat la curs, doar ca va trebui sa mergi la ANR sa ti se elibereze carnet de marinar si certificat de capacitate. Problema acolo ar putea fi – cu bac sau fara bac. Nu stiu sigur daca e nevoie de bac sau nu pentru nebrevetati si nu vreau sa te induc in eroare, motiv pentru care mergi tu la Capitanie si intereseaza-te. Compania prin care vei pleca nu va fi interesata decat de carnet de marinar, certificat de capacitate, cursuri IMO (pachetul BASIC si specializari functie de nava pe care urmeaza sa te ambarci) si eventual experienta anterioara.
    Succes!

  11. Buna,
    Este foarte interesant ceea ce faceti voi aici, am descoperit intamplator site-ul cautand informatii despre o modalitate cat mai facila de a face cursurile de marinar noi fiind din campie, fara traditie pe mare. Partenerul meu si-a decoperit tarziu aceasta dorinta si vocatie- cred eu, ca altfel nu ar fi atat de insistent. Fac precizarea ca are liceul cu diploma de bac si ar dori sa inceapa cu niste cursuri la FR deoarece nu poate renunta la actualul loc de munca ce ne furnizeza venituri. Ce-l sfatuiti in acest demers al sau un pic tardiv( are 32 ani) de a-si schimba cariera? Cu ce ar trebui sa inceapa?
    Multumesc pentru raspuns!

  12. Buna
    Noi tot ne chinuim pe aici sa punem oridine in lucruri, respectiv va tot rugam sa lasati intrebarile voastre pe forum sau cel mult, functie de natura intrebarii, pe pagina StudentINFO.
    SO WHAT? spuneti voi si comentati aiurea pe o pagina care nu are nicio legatura cu intrebarea. E ca si cum mergi sa te caci in sufragerie in loc sa sa o faci la toaleta, dar daca asa stiti voi, nicio problema.
    Am sa raspund de data ceasta intrebarii, urmand ca de acum incolo sa nu mai aprob comenariile off topic indiferent ce. Taiem in carne vie!
    Asadar, multumim pentru aprecieri si prezenta pe blog, de asemenea ca ati apelat la noi in problema pusa. Prin urmare, la randul meu am inceput cursurile la facultatea de marina civila din cadrul Academiei Navale „Mircea cel Batran” la aceeasi onorabila varsta de 32 de ani, din aceleasi considerente ca si dumneavoastra. Asa ca nu vad niciun impediment in acest aspect. Primul demers ar fi acela de a va interesa la cele doua institutii pe care personal vi le recomand, UMC si ANMB si sa vedeti care anume vi se potriveste mai bine dar, cel mai important, ce forma de invatamant ati putea urma.

  13. Domnule Marius Mocanu ,

    Sunt elev la mate info intensiv info si asi dori sa stiu daca ca absolvent de marina comerciala gasesti de lucru . Va rog sa-mi spuneti , este mai usor de gasit de gasit de lucru pt. ofiteri punte sau pentru ingineri ? cu stima , VLAD

    • Urmareste postarile de pe grupul aferent comunitatii aici sau chiar adreseaza intrebarea si acolo.
      Ca sa iti raspund in linii mari, e destul de greu, la fel cum e cam in orice domeniu. Cu atat mai mult la punte. Daca optezi la mecanici sau electricieni, atunci lucrurile stau putin diferit, in bine.
      Insa situatia aceasta este la momentul de fata; peste cativa ani nu se stie cum vor evolua lucrurile.

  14. salut am terminat liceul si vreau sa urmez o cariera in marina comerciala m.am gandit sa dau la academie mar interesa ce conditii au de cazare sali laboratoare precum si procesul de predare nu as vrea sa ma trezesc ca fac cursurile cu un cadru militar care are numai militarie in cap. am uitat sa precizez ca nu locuiesc in constanta sunt din buzau si saitu anmb este la pamant cu informatiile privind studenti civili va multumesc

  15. Salutari oameni buni, legat de topicul acesta cu „plecatul” mai greu depinde unde ce si cum si ce intrari ai de ex la firma la care sunt am auzit ca pentru o promovare de la 4 mecanic la 3 se dau si 4000 E unii au dat altii nu depinde de bulan, intr-adevar prima plecare pe functie e mai grea dupa o sa vedeti ca o sa vina de la sine. Succese

Lasă un comentariu