the app

Abuzuri sau doar interpretari eronate?

In data de 5 Ianuarie 2021 Sindicatul Liber al Navigatorilor a venit un un reminder referitor la necesitatea detinerii asupra lor a Anexei 3 de catre navigatorii ce se repatriaza.

Stim cu toti ca pe parcursul acestei pandemii au avut loc nenumarate abuzuri din pricina interpretarii legislatiei. De aceea, la momentul respectiv am intrebat intr-un comentariu ce se intampla daca personalul DSP sau altcineva in masura ar face un abuz sau exces de zel ori simpla interpretare in mod eronat a legilor si regulamentelor in vigoare, si prin urmare ar dori sa carantineze nejustificat un navigator roman la sosirea in tara.

SLN a raspuns comentariului dupa cum urmeaza:

Putin probabil ca cei ce sunt in frontiera de la DSP sa nu stie legea. Tocmai de aceea am reamintit actul normativ care ar trebui vehiculat prin toate mediile de informare. Daca totusi sunt cazuri trebuie sa sune la DSP central (daca si vor raspunde) si oricum sa nu accepte decizia ilegala. Apoi mai exista si posibilitatea de a da in judecata cu cerea de daune materiale. Membri SLN suna la organizatie pe telefonul de urgenta valabil 24/7. Ceilalti ar trebui sa sune la DSP .

Tot de la SLN, aflam astazi ca aseara ar fi avut loc un incident pe aeroportul Otopeni, in care membri DSP ar fi intentionat sa carantineze navigatori romani la revenirea in tara.

Aici gasiti Ordinul nr. 816/2020 pentru completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 414/2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate ın situația de urgență de sănătate publică internațională determinată de infecția cu COVID-19 și stabilirea unor măsuri ın ̂ vederea prevenirii și limitării efectelor epidemiei in care se stipuleaza ca:

Fac excepție de la prevederile art. 1 următoarele categorii de persoane:

g) personalul navigant român, maritim și fluvial care se repatriază prin orice mijloc de transport, dacă la intrarea în țară nu prezintă simptome asociate infecției cu SARS-CoV-2 și prezintă autorităților competente «certificatul pentru lucrătorii din transportul internațional», al cărui model este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 096 I din 24 martie 2020;
h) personalul navigant maritim și fluvial care efectuează schimbul de echipaj la bordul navelor aflate în porturile românești, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, dacă la intrarea în țară, precum și la îmbarcarea / debarcarea de pe navă nu prezintă simptome asociate infecției cu SARS-CoV-2 și prezintă autorităților competente «certificatul pentru lucrătorii din transportul internațional», al cărui model este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 096 I din 24 martie 2020

SLN ne sfatuieste sa nu cedam in fata oricaror presiuni si sa nu acceptam masurile de carantina:

Insistam sa nu cedati presiunilor facute la intrarea in tara, Ordinul Ministrului Sanatatii 414/2020 completat cu OMS 816/2020 excepteaza de la masurile de carantinare personalul navigant maritim, fluvial sau aerian.

Tu ce parere ai?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: