NAVIGATORI BLOCAȚI PE MARE CER AJUTORUL

Cine a spus că se pot câștiga bani frumoși în vreme de criză, nu a greșit cu nimic. Și se pare că de acest lucru este foarte conștient și Guvernul din Mauritius. 

imagine cu titlu informativ, sursa: PIXABAY

Conform The Maritime Post, un navigator din Mauritius a trimis în numele său și al colegilor de aceeași naționalitate, un email cerând presei ajutorul în vederea repatrierii. Conform spuselor lui, de la bordul Voyager of the Seas ultimii pasageri s-au debarcat în Martie 2020, iar nava se află de atunci în ancorajul Manila, Filipine. Până recent, Mauritius a fost în stare de urgență, de la 1 Iunie situația fiind mai relaxată iar Guvernul a început un proces greoi de repatriere.

Sunt un total de circa 2000 de navigatori din Mauritius la bordul navelor Royal Caribbean Cruises iar guvernul încearcă repatrierea tuturor până la sfârșitul lunii August, când țara va începe să fie deschisă și turiștilor.

Ce fel de proces durează 3 luni pentru a repatria 2000 de membri de echipaj? Cum putem să ne sprijinim familiile fără venituri de peste de 3 luni, când nici măcar nu avem voie să ne întoarcem acasă? Pe lângă aceasta, guvernul a impus companiilor de croazieră să le plătească în total aproximativ 3000 de dolari pe membru de echipaj pentru a acoperi repatrierea, testul COVID și costul cazării în carantină (în total 6 000 000 de USD). Compania noastră a acceptat să facă acest lucru pentru a trimite echipajul cât mai curând posibil înapoi la familiile lor, deoarece au înțeles cât de important este să fii cu familia ta în perioadele grele (chiar dacă a fost o solicitare nedreaptă și lipsită de etică din partea guvernului Mauritius, într-o perioadă în care se presupune că ar trebui să ne ajutăm reciproc…), dar guvernul Mauritius a făcut ceva și mai provocator, impunând că numai compania aeriană locală (care a fost deja declarată falimentară) va avea voie să facă repatrierea și că numai aceștia nu pot repatria mai mult de 450 de membri de echipaj în luna Iunie prin utilizarea a 3 zboruri charter cu 150 de membri de echipaj fiecare, deoarece nu au suficiente camere de hotel disponibile pentru carantină (într-o țară în care avem câteva sute de hoteluri, pensiuni, vile etc.)

afirmă printre altele navigatorul.

Astfel, Royal Caribbean Cruises s-a oferit să trimită o navă în Oceanul Indian să fie ancorată și a permis echipajului să își efectueze 14 zile sau chiar 21 de carantină sub supravegherea ofițerilor de sănătate din Mauritius (la fel ca în multe alte țări, cum ar fi Filipine, Indonezia, China, etc), dar guvernul a refuzat din nou, iar singurul motiv plauzibil al acestui refuz este câștigul financiar pe care l-ar putea obține cu repatrierea prin compania aeriană locală și carantina din hotelurile plătite de Royal Caribbean Cruises.

spune, de asemenea, navigatorul în declarația sa.

Cum vad eu problema? Este clar că acești navigatori nu mai sunt de folos la bordul navelor, acestea rămânând în minimum safe manning, mai mult de atât, compania pierde bani ținându-i la bord și dorește repatrierea lor cât mai rapid. Același lucru pe care l-au făcut toți ceilalți operatori.

Pe de altă parte, Guvernul din Mauritius, nu este dispus să riște cu 2000 de navigatori pe care să îi lase liberi în rândul populației dar nici nu dorește să cheltuie pe procesul de carantină instituționalizată la sosirea acestora în țară. Pe lângă acestea. De asemenea se dorește și un mic profit de pe urma acestei situații, impunând anumite condiții pentru repatriere (folosirea unei anumite companii aeriene).

Cam asta este soarta multor navigatori, suntem buni cât este nevoie de noi. Stau și mă întreb dacă nu cumva, cu atâtea piedici și condiții absurde din partea Guvernului Mauritius, RCL se va gândi de două ori înainte de a mai angaja personal din Mauritius. Și atunci ce vină au oamenii aceia? Că s-au născut în Mauritius, poate.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: