Autoritățile britanice au reținut cinci nave de croazieră

Cinci nave de croazieră din aceeași companie au fost reținute de autoritățile britanice datorită condițiilor în care echipajul trăia și muncea la bord.

Maritime and Coastguard Agency (MCA) a dezvăluit vineri că a inspectat șase nave de la Global Cruise Lines Limited și că cinci au fost reținute.

“Inspectorii au găsit o serie de acorduri de muncă pentru angajați expirate și invalide, plata cu întârziere a salariilor echipajelor care sunt la bord de peste 12 luni”, a declarat MCA într-un comunicat.

Patru dintre nave sunt sunt sub pavilion Bahamas și una Portugalia. Un purtător de cuvânt al Cruise and Maritime Voyages (CMV), care operează navele, a declarat că compania „a cooperat pe deplin” cu anchetatorii.

“MCA a identificat unele probleme legate de contractele de muncă expirate iar echipajul este la bord de peste 12 luni. Ambele probleme au apărut ca urmare a perioadei de blocare forțată și a restricțiilor de călătorie Covid-19 pentru unele țări. De asemenea, au identificat întârzieri temporare recente în plata salariilor care erau datorate în ultima săptămână și au fost deja corectate de CMV “, a adăugat el.

“Sănătatea, siguranța și bunăstarea tuturor pasagerilor și echipajului lor reprezintă prioritatea principală a CMV. CMV, la fel ca multe alte linii de croazieră, s-a confruntat cu o problemă umanitară emergentă fără precedent, deoarece mulți membri ai echipajului au rămas blocați pe navele de croazieră, în timp ce granițele au fost închise ca urmare a focarului global al pandemiei Covid-19. CMV a depus eforturi pentru repatrierea a cât mai mulți membri de echipaj și nu a putut să repatrieze toți membri echipajului din cauza restricțiilor de călătorie “, a mai spus el.

Aproximativ 600 de membri din echipajele celor șase nave sunt indieni, potrivit lui Kshitij Thakur, un parlamentar în statul Maharashtra.

Thakur a cerut într-o scrisoare trimisă guvernului indian ca marinarii, care „au fost blocați în ape străine de aproape 90 de zile”, să fie repatriați cât mai curând posibil.

Sindicatul All Indian Seafarers Union a adăugat în propria scrisoare către guvernul de la New Delhi că mulți dintre marinarii de la bordul uneia dintre nave, Astoria, au intrat în greva foamei și au organizat un protest pașnic pentru ajutor.

Organizația Maritimă Internațională (IMO) a descris navigatorii la începutul acestei săptămâni drept „eroii din umbră ai pandemiei” și „victime colaterale ale crizei”.

Peste 80 la sută din volumul comerțului mondial, inclusiv alimente vitale, bunuri medicale, materii prime și materie primă, sunt transportate pe mare în întreaga lume, în navele deservite de navigatori.

Acești navigatori, petrec câteva săptămâni sau luni pe mare, și se deplasează între porturile de îmbarcare și debarcare cu ajutorul avioanelor. Dar restricțiile de călătorie impuse pentru a stopa răspândirea virusului COVID-19, au lăsat zeci de mii dintre ei blocați pe nave sau nu au putut să se îmbarce, a declarat IMO.

“Extinderile repetate ale contractelor lor au ajuns acum la un nivel în care acest lucru nu poate continua fără consecințe grave pentru sănătatea navigatorilor și, în consecință, pentru siguranța navelor pe care aceștia le operează”, a avertizat IMO.

S-a estimat că, în prima jumătate lunii iunie, 300.000 de navigatori vor avena nevoie de zboruri internaționale pentru a li se permite schimbul de echipaj și că aproximativ jumătate dintre ei vor trebui repatriați acasă cu aeronave, în timp ce cealaltă jumătate se vor alătura navelor.

70.000 de angajați de pe navele croazieră așteaptă în prezent repatrierea.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: