ITF ÎȘI APĂRĂ PUNCTUL DE VEDERE – NU TOATĂ LUMEA ESTE DE ACORD

Păi ce credeați? Că dacă te numești ITF ești scutit de critici? Deloc. Și prin urmare Federația a atras în ultimele 24 de ore o rafală de critici dat fiind că transportul maritim este în cea mai mare criza prin întârzierea schimburilor de echipaj.

Astfel, Federația Internațională a Transportatorilor își apără decizia de a îndemna navigatorii la a-și exercita dreptul de a înceta munca.

Cu mii de navigatori care muncesc peste contractele inițiale, ITF a dat un ultimatum pentru săptămâna aceasta, iar în caz contrar va susține o mișcare fără precedent.

“Dacă țí-a expirat contractul de muncă, ai dreptul la a fi repatriat. Dacă asta nu este posibil, atunci vei rămâne pasager la bordul navei. Consecințele vor fi acelea că nava nu va îndeplini minimum safe manning și nu va putea naviga. dar asta nu este în responsabilitatea navigatorului” afirma ITF luni într-un comunicat.

La rândul lor, nu toți navigatorii au reacționat la fel la decizia ITF, mulți dintre ei exprimându-și îngrijorarea că, în cazul în care încetează activitatea, pe viitor le-ar putea scade șansele de reangajare.

Cea mai puternică opoziție împotriva deciziei ITF de susținere a acțiunii a venit din partea organizației caritabile britanice Human Rights at Sea.

Organizația denunță cu tărie ceea ce consideră că sunt acțiuni iresponsabile și cu viziune scurtă ale ITF și organismelor de sprijin ale industriei, care, dacă este permis să fie urmate, ar putea avea repercusiuni în viața de zi cu zi și efecte pe termen lung pentru cei mai vulnerabili din societate.

Astăzi, într-o declarație pentru Splash247, secretarul general al ITF, Steve Cotton, a răspuns la preocupările legate de lista neagră a navigatorilor, arătând că organizația sa a avut de mai mulți ani un sistem în funcțiune, în ceea ce privește armatorii responsabili de a filtra echipajele în acest mod.

Cotton a declarat că în cele 24 de ore de la apariția anunțului, ITF a fost inundat de „sute” de mesaje prin telefon, WhatsApp și social media, din partea navigatorilor ce întrebau cum ar putea să oprească lucrul.

Cotton a spus că decizia de a sprijini mișcarea de oprire a muncii nu a fost ușor de luat, iar industria transportului maritim a respectat toate regulile din timpul pandemiei.

Nu ne putem face argumentele auzite în rândurile clasei politice, a afirmat frustrat Cotton.

De asemenea, Cotton a reacționat și la afirmațiile Human Rights at Sea, afirmând despre comentariile acesteia că sunt “foarte politice” pentru o organizație de caritate.

ITF a colaborat strâns IMO și ONU pentru a-și transmite mesajul în rândul guvernelor, cu un succes tardiv în ultimele zile, în special în Europa, a spus Cotton.

Acum trebuie să ridicăm destule avioane în aer. Avioanele private nu sunt o soluție în sine, a avertizat Cotton.

Aceasta este acum o problemă reală de siguranță, punând în pericol funcționarea în siguranță a navelor. Nu ne putem aștepta ca navigatorii să rămână pe mare pentru totdeauna, a spus Kitack Lim, secretarul general al IMO, adăugând: Guvernele trebuie să permită transportului maritim să continue să se deplaseze, facilitând schimburile de echipaj.

Palle Laursen, directorul tehnic al flotei la cea mai mare firmă de transport maritim din Europa, A.P. Moller – Maersk, a declarat:

Din motive umanitare, de siguranță și legislative schimburile de echipaj nu pot fi amânate la nesfârșit. Avem nevoie ca în actualele circumstanțe autoritățile să se angajeze într-un dialog constructiv pentru a facilita schimburile de echipaj asigurând un risc minim pentru cei de la bord și familiile lor, precum și fluxul continuu de mărfuri în întreaga lume.

În legătură cu toate cele menționate, o părere din partea celor mai afectați de această criză a schimburilor de echipaj este că ITF a îndrumat mod intenționat lucrătorii într-o fundătură, pentru a-i bloca, salvând cadrul legislativ care favorizează în mod scandalos sindicatele și angajatorii.

Până când această problemă stringentă a schimburilor de echipaj nu se va rezolva, toate aceste bătălii la nivel declarativ din partea tuturor implicați în angrenajul shippingului sunt mai mult decât inutile.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: