Industria navală: între pandemie și reziliență

Focarul de coronavirus a avut un impact negativ pe scară largă asupra operațiunilor industriei. A afectat diferite aspecte ale industriei, inclusiv piețele de dry bulk, containere și tancuri petroliere, printre altele, deoarece activitățile comerciale internaționale de pe glob au scăzut substanțial datorită măsurilor de prevenire a rasprăspândirii acestui nou virus.

Industria navală, date fiind condițiile actuale, continuă să funcționeze și să mențină lanțurile logistice vitale de pe tot globul. Acestea fiind spuse,  COVID-19 a provocat ravagii în transportul maritim la nivel mondial, care în viitorul apropiat ar putea duce la o altă criză într-o industrie maritimă deja în dificultate.

Atât porturi cât și companii de transport maritim au pus în aplicare măsuri drastice care, deși sunt esențiale pentru combaterea virusului, au provocat perturbări severe în cadrul industriei. Guvernele din întreaga lume au impus măsuri stricte de izolare, ceea ce a dus la o creștere economică globală semnificativ mai mică și, în consecință, la o cerere mai mică pentru circulația mărfurilor. Deoarece pavilionul maltez este al șaselea ca mărime din lume și cel mai mare din Europa în ceea ce privește tonajul, industria navală locală a fost lovită semnificativ. Prin urmare, Transport Malta (Ministerul Transporturilor maltez) împreună cu Guvernul Maltei, au introdus măsuri de susținere pentru a reduce impactul acestui virus nou asupra industriei.

În urma declarației conform căreia COVID-19 constituie o situație de urgență în domeniul sănătății publice de interes internațional, autoritățile malteze au publicat diverse avize relevante pentru industria navală. În această privință, ordinul de interzicere a călătoriilor (L.N 42 din 2020), actualizat în continuare de L.N 63 / 2020 și L.N 93 / 2020, au fost în primul rând emise de autorități în primul rând pentru a preveni răspândirea virusului. Aceste avize, împreună cu cele mai recente notificări portuare emise de Direcția porturi și yachting (avizul portului nr. 4 din 2020, nr. 5 din 2020, nr. 6 din 2020, nr. 9 din 2020 și nr. 10 din 2020) au fost emise pentru gestionarea focarelor, dar în acest fel, au afectat activitățile de transport maritim local, cum ar fi navele de croazieră, navele de marfă, navele de aprovizionare offshore, operațiunile de bunkering și serviciile de transport persoane (ferry).

Avizele inițiale au impus limitări operaționale stricte privind activitățile de transport și yachting în jurul porturilor malteze, inclusiv o interdicție temporară de intrare a  navelor de pasageri în porturile și apele teritoriale malteze. Acestea fiind spuse, interdicțiile menționate anterior vor fi subliniate în curând, întrucât prim-ministrul a declarat recent că porturile Maltei, care au fost închise din martie, se vor redeschide la 1 iulie 2020 cu protocoale simple de urmat cu scopul de a nu afecta turismul . Prin urmare, măsurile de mai jos vor rămâne cu siguranță aplicabile până la 1 iulie 2020, în timp ce industria poate încerca doar să descifreze ce măsuri specifice vor supraviețui redeschiderii porturilor.

Prin urmare, recentul aviz portuar nr. 10 din 2020 a înlăturat o parte din  restricții care afectau navele ce tranzitează Malta, oferind un cadru de protocol pentru navele care au fost autorizate să obțină servicii de sprijin maritim în apele și porturile malteze. În mod special, avizul acordă o putere discreționară Ministrului Sănătății Publice de a decide, de la caz la caz, dacă:

i) să permită solicitările de mentenanță a navelor;

ii) să scutească de la interdicția de călătorie în vederea repatrierii sau în legătură cu operațiunile navelor și

iii) să permită traficul navelor de pescuit în timpul sezonului de ton.

Mai recent, Ministrul Sănătății Publice a notificat, de asemenea, că, începând cu data de 5 iunie 2020, interdicția de călătorie către și dinspre Malta nu se va mai aplica pentru tranzitarea iahturilor care doresc să acosteze în Malta având la bord doar membri de echipaj, cetățeni ai altor țări decât Malta, pentru scopuri de mentenanță, bunkerare, diverse servicii, proceduri vamale și altele.

Direcția de transport maritim a emis, de asemenea, trei avize adresate în mod special armatorilor, operatorilor de nave, companiilor ce asigură management, comandanților, reprezentanților proprietarilor și organizațiilor recunoscute. Direcția, prin Merchant Shipping Notice (MSN) 157, a îndemnat toate părțile interesate să ia măsurile de precauție necesare, precum și să rămână vigilenți și să adopte întotdeauna bune practici de igienă. De asemenea, Direcția a sfătuit toate părțile care fac parte din grupul de transport maritim să se refere continuu la rapoartele consultative ale Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) în scopul evaluării riscurilor, să ia măsurile de prevenire necesare și să fie la curent cu cele mai recente informații OMS referitoare la această boală. și impactul său asupra industriei.

În sprijinul celor de mai sus, recunoscând faptul că navele sub pavilion Malta se confruntau cu anumite provocări, Direcția a eliberat MSN 158 pentru a atenua trei probleme principale în urma focarului COVID-19. Direcția a stipulat că armatorii, administratorii și operatorii care întâmpină dificultăți în repatrierea navigatorilor după expirarea termenului stabilit în contractul de muncă al navigatorului, pot solicita, de la caz la caz, prelungirea valabilității acordului pentru o perioadă maximă de trei luni. În cazul în care situația rămâne aceeași, perioada poate fi prelungită și pentru alte perioade la cerere.

În plus, navigatorii care dețin un certificat de competență eliberat de o altă administrație decât Malta și care este pe cale să expire datorită extinderii contractului de muncă al navigatorului, pot solicita Direcției să extindă valabilitatea avizului de către statul lor de pavilion. În cele din urmă, Direcția ia în considerare, de asemenea, cererile de prelungire sau amânare invocând clauza de forță majoră sau circumstanțe excepționale neprevăzute, în care inspectorii, auditorii și / sau surveiorii nu pot efectua auditurile și inspecțiile programate din cauza restricțiilor impuse de COVID-19.

Ulterior izbucnirii COVID-19 și a măsurilor inițiale introduse în martie, pandemia a continuat să provoace probleme financiare jucătorilor din industrie care s-au trezit că se confruntă cu probleme grave de flux de numerar. Astfel, Direcția a adoptat măsuri suplimentare prin intermediul MSN 160, implementat de la 1 aprilie 2020, în care a amânat datele de plată ale taxelor de înregistrare și a impozitului anual pe tonaj al navelor comerciale care scad la 1 aprilie 2020 sau după 1 perioada de trei luni de la aniversarea respectivă.

În locul celor de mai sus, este evident că autoritățile și actorii din industrie, atât la nivel local, cât și la nivel european, au încercat să întreprindă acțiuni preventive cu scopul de a stopa răspândirea și consecințele negative ale COVID-19, încercând totuși să se stabilizeze și protejeze viitorul industriei navale care a fost pus la grea încercare.

Prin urmare, s-ar putea să se înțeleagă că măsurile puse în aplicare de autorități la nivel general, prezintă un anumit nivel de îngrijorare și ezitare în a adopta o abordare proactivă în această privință, deoarece acestea continuă să evalueze impactul general al COVID-19 asupra industriei dependente de globalizare. Redeschiderea viitoare a porturilor din Malta este binevenită în contextul actual al situației , iar efectele unei astfel de măsuri  vor fi evaluate pentru a permite punerea în aplicare a unor măsuri de relaxare.

Acestea fiind spuse, deși este dificil să se facă previziuni pe termen scurt pentru industria shippingului, se poate prevedea că o abordare mai proactivă atât din partea actorilor din industrie, cât și a autorităților, cum ar fi, de exemplu, adoptarea crescută a tehnologiilor la distanță și utilizarea automatizării, oferă industriei oportunitatea de a se recupera după COVID-19.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: