Sprijin din partea UE – singura sansa a navigatorilor europeni in fata asiaticilor

În cadrul “European Shipping Week” s-a discutat intens despre viitorul navigatorilor europeni, în fața concurenței asiatice.
Conferința “Seafarers Matter” a reunit mai mulți membri din industrie, printre care Secretarul General al Nautilus, diverși jurnaliști, reprezentanți ai sindicatelor și ai universităților de profil maritim din Europa.
S-a pus în discuție paradoxul actual al navigatorilor europeni: deși standardele de pregătire au crescut constant în ultimii ani, numărul celor ce reușesc să se angajeze pe o navă comercială e din ce în ce mai mic. Practic, deși devin mai profesioniști, devin mai puțin căutați de armatori.
Din navele sub pavilion european, doar 40% au navigatori europeni pe ele. Însă asta nu este totul: pe navele cu pavilion european ce operează în ape europene salariile au scăzut comparativ cu cele din trecut.
Sindicatul European al Transportatorilor a indicat că una din soluțiile pentru combaterea fenomenului de dumping social ar fi ca reglementările statelor europene să țintească marinarul.
Până acum, majoritatea reglementărilor au privit administrația, poluarea, emisiile de carbon, cooperarea cu alte state, dar foarte puține reglementări au avut drept principală țintă navigatorul și condițiile sale de angajare. O fericită excepție de la aceasta regulă este Convenția MLC.
Totuși, MLC nu trebuie să fie o destinație, ci abia începutul unei serii de reglementări prin care condițiile de muncă și salarizare a navigatorilor să fie pe măsura răspunderii și calificării de care dau dovadă zilnic.

Lasă un comentariu