Pirateria se amplifica in Asia de Sud Est

Pirateria se amplifica semnificativ, comparativ cu ultimii trei ani, in marile Sulu si Celebes.

Desi un fenomen care se diminueaza de la an la an, pirateria ramane o problema majora a shippingului mondial. Pana acum atentia a fost captata de Vest Africa, zona de sud a Marii Rosii si Golful Aden.
In ultimii ani insa se amplifica fenomenul si in Asia de Sud est.
Pirateria nu e ceva nou in marile de pe langa Indonezia, Malaezia si Filipine. Ce s-a schimbat insa este tinta piratilor. Pana acum ei jefuiau nave mici si pescadoare, din cauza ca era mult mai simplu decat sa atace nave comerciale mari.
Din octombrie insa, piratii si-au schimbat tactica.
Ataca nave comerciale mai mari, rapesc membrii echipajului si vor recompense mai mari. Logica e simpla: nava mai mare inseamna proprietar mai bogat, deci recompensele pot fi mai mari.
ReCAAP, organizatia inter-guvernamentala care se ocupa de combaterea pirateriei in zona Asiei de Sud Est, recomanda ca in timpul tranzitului prin zonele mai sus mentionate sa se adopte la bord masuri similare cu cele din Golful Aden.
Pericolul e real si palpabil. Numai in luna noiembrie patru nave comerciale mari, dintre care si un bulk de 180 000 tdw, au fost urmarite de pirati.
Cele mai multe factiuni para-militare de pirati activeaza sub umbrela Abu Sayyaf .

ShorePass

Lasă un comentariu