Eveniment istoric : primul tranzit comercial prin Pasajul Nordic, pe timp de iarna

Un voiaj comercial inceput la sfarsitul lui 2016 si terminat la inceputul lunii ianuarie marcheaza un eveniment istoric in navigatia arctica: primul tranzit complet pe timp de iarna al pasajului nordic.

Pentru cine nu stie, ruta de navigatie ce trece pe langa Polul Nord este cea mai scurta ruta de navigatie intre est si vest. Practic un voiaj de la Rotterdam pana in Japonia se scurteaza cu zece zile. Miza este uriasa, dar si dificultatile sunt pe masura.

Ruta presupune tranzitul prin marile Laptev,Kara,Siberiei de Est, Chukchi, mari acoperite de banchize mari de gheata in perioada noiembrie-aprilie.

Convoiul comercial ce a reusit sa efectueze cu succes tranzitul a fost escortat de spargatorul de gheata atomic 50 LET Pobedy, din clasa Arkitka, cel mai mare spargator de gheata din lume.

Navele comerciale din convoi au fost : Shturman Ovtsyn, tanc petrolier, Audax, nava heavy lift, si nava Artika 1.

Conditiile voiajului au fost extrem de dificile: in Marea Siberiei de Est au intalnit un mix de gheata de anul acesta combinata cu gheata din anii precedenti. Mixul de gheata multi-anuala este foarte dificil de spart. Strategia de navigatie prin banchizele de gheata devine dificil de elaborat atunci cand toata operatiunea se petrece in conditii de noapte polara.

Totusi voiajul s-a terminat cu succes, incepand sa se contureze o din ce in ce mai mare posibilitate ca ruta Nordica sa devina, in decada urmatoare, o alternativa viabila comercial pentru canalul Suez.

ShorePass

 

Eveniment istoric : primul tranzit comercial prin Pasajul Nordic, pe timp de iarna

Lasă un comentariu