Criza locurilor pentru cadeti

Criza posturilor pentru ofițerii aspiranți datează de prin 2009-2010 și ne găsim într-o situație mai mult decât delicată când ne referim la găsirea unui job pe această nișă.

looking-for-a-jobNu de puține ori aud cazuri în care colegii ar fi dispuși să plece în voiaj pe „banii lor”, cum s-ar spune, asta însemnând să li se asigure transportul, cazarea și mâncarea la bord, restul fiind suportat de ei. Am spus-o de multe ori, asta nu este o soluție, nu una viabilă și care să dea randament.

Statul român prin instituțiile competente nu face mai nimic în ceea ce privește acest aspect. Cumva, ne găsim în situația în care suntem lăsați la mâna sorții (care nu este deloc una prielnică nouă), la mâna armatorilor și a evoluției situației din shipping-ul mondial.

Din păcate nici piața nu este una favorabilă, ba chiar deloc, dat fiind faptul că shipping-ul se confruntă cu o nouă criză, armatorii se îndreaptă către soluții pentru supraviețuire în care ajung ori ori cu navele în conservare, ori diminuează echipajele iar concluzia este una singură: situația se înrăutățește din ce în ce mai mult. 

Cu toate acestea, unii specialiști consideră că nu trebuie să ne speriem de rata foarte scăzută a BDI:

Low freight rates are great for the rest of us and the problem itself within the industry will be self solving

 

Screen Shot 2016-02-12 at 11.24.52

BDIY: IND evoluția pe ultimii 5 ani 

Screen Shot 2016-02-12 at 11.25.22

BDIY: IND evoluția pe ultima lună în condițiile în care de două zile stă la valoarea de 290. sursa

Prin urmare trebuie să ne punem în mișcare toate angrenajele necesare, să facem ceva pentru a găsi soluții viabile pentru ca tot mai mulți cadeți români să plece în voiaje de practică în detrimentul cadețior de alte naționalități, iar ceea ce veți citi în continuare  este un email primit de noi ca fiind o potențială soluție pentru rezolvarea acestei probleme:

Suntem în situația în care cadeții noștri trebuie să devina pro-activi și să se asocieze pentru realizarea scopului comun, acela de a deveni ofițeri.

Vor întocmi un proiect pe care-l vor prezenta Armatorilor / Agențiilor de Crewing.

Proiectul va consta într-un angajament scris din partea Cadetului că urmează să efectueze următoarele voiaje :

1. Doua voiaje a câte 6 luni  / Cadet / 250$ lunar.

2. Doua voiaje a câte 6 luni / 3rd Mate – junior / 2200$ lunar.

În acest fel Costurile totale ale Armatorului să nu depășească costurile pe care le are cu un 3rd Mate pe parcursul celor două contracte ca și Ofițer.

Tu ce părere ai?

5 gânduri despre “Criza locurilor pentru cadeti

  1. Salutare,
    Eu am o varsta la care nu mai sper la cine stie ce functii in aceasta meserie dar vreau sa particip si eu in vre-un fel la construirea unei branse sanatoase de navigatori si stiu ca padure fara uscaturi nu exista dar nici prin alte colturi ale lumii nu sunt doar modele.$250 pe luna pentru un cadet nu reprezinta mai nimic si stiu sigur ca sunt multi care doresc salarii de mii de dolari sau euro inca de la inceput dar viata profesionala ii va invata altceva.
    Asa ca,consider ca trebuie sa existe un inceput pentru orice si stiu ca meseria asta nu o construiesti din paie ci din lucruri durabile pe care le pui acolo cu truda si munca si daca nu te multumesti cu putin,muncesti sa castigi cat mai mult.Da,este un inceput si sunt de acord cu o intelegere intre noi toti pentru ca unindu-ne vom reprezenta o „prada” ma greu de ingerat.

  2. Nu exista o criza de recrutare a cadetilor. Agentiile ucrainiene recruteaza in draci. Toate website-urile lor sunt pline.
    DAR in Romania suntem impanziti de niste nenorociti si niste sarlatani de agenti de crewing care mizeaza pe disperarea si lipsa de experienta a tinerilor absolventi. Asa ca se cere spaga. Devine din ce in ce mai frecvent fenomenul in care pleci cadet doar daca „cunosti pe cineva” sau daca dai vreo spaga. DNA ar trebui sa faca un control minutios in randul acestor agentii fantoma de recrutare.

    Foarte putine companii sunt serioase, dar chiar si acolo, exista oameni care isi trimit rudele si prietenii in voiaj, in loc sa se tina seama de o anumita ordine sau dosarele sa fie sortate intr-un anumit mod.

    Romania este o tara de cacat si multi oameni din ea vor ramane de cacat toata viata lor. Nu semnez acest comentariu ca un „cadet frustrat”, mai degraba ca un om care si-a gasit pacea si linistea Offshore si care nu s-ar intoarce niciodata la cadetia si echipajul maritim si tot ceea ce inseamna recrutarea in Romania si agentiile lor de crewing.

    Mi-am gasit propriul job, de unul singur. Si navig, castig foarte bine si nu stau la cheremul domnisoarelor sau burtosilor din nu-stiu-ce agentii de crewing constantene care abia asteapta sa intinda mana si sa se bucure la o spaga de 4500 de lei din partea unui tanar absolvent care abia a iesit pe usa facultatii la 23 de ani.

    Cum e posibil asa ceva? Sa va fie rusine! Nu mi-e rusine cu tara mea, mi-e rusine cu oamenii din ea.

Lasă un comentariu