Cariera pe mare

Ma bucur cand vad ca mai sunt oameni care se gandesc intr-adevar la viitor si incearca sa isi faca un plan de urmat in ceea ce priveste o cariera. Oameni care stiu ce vor sau daca nu stiu, intreaba si apoi iau o decizie. Asa cum stau lucrurile in momentul de fata, avand in vedere chiar si criza mondiala care a afectat nemijlocit si domeniul in care ne facem veacul, o cariera in domeniul maritim este inca de luat in seama.

Zilele trecute am primit un email de la un pusti de 15 ani. Florin se gandeste la viitor inca de pe acum si ca urmare doreste lamuriri sub aspectul unei cariere in acest domeniu.

Salut! Tocmai am dat de site-ul tau si am sa iti pun niste intrebari.

In primul rand trebuie sa iti spus ca am aproape 15 ani si vreau sa-mi fac un plan de viitor. Eu imi doresc foarte mult sa lucrez pe vase, insa nu prea sunt sigur cam cum sta treaba.

Asa ca am niste intrebari:

1. Eu sunt din Constanta si as vrea sa dau la un liceu cu profil mate-info si apoi sa merg la facultatea de marina civila Mircea cel Batran. Ma ajuta cu ceva profilul… sau ar trebui sa aleg altul?

2. Am gasit pe un site o lista cu profilurile/specializarile de la facultatea Mircea :

  • Navigatie
  • Electromecanica

Sunt mai multe, dar din cate stiu cred ca astea sunt cele mai importante.

Mi-ai putea spune cam in ce ar consta fiecare?

3. Pe mare sunt pericole (in afara de a se scufunda un vas?) din cate am vazut pe internet pericolul principal il reprezinta piratii.

Iti multumesc pentru timpul acordat si astept, cand ai timp, sa imi dai raspunsurile.

  1. Profilul Stiinte ale Naturii (liceele: Mircea, Ovidius, Traian, Mihai Eminescu). Ar fi bine sa te concentrezi pe matematica si fizica (din Fizica mai ales Mecanica, Termodinamica si Electricitate). In aprilie este programul „Scoala altfel” sau ceva de genul acesta. Esti asteptat in vizita la Academia Navala sa vezi despre ce este vorba. O mica precizare: institutia la care faci tu referire si pentru care te felicit daca o vei alege ca forma de invatamant superior, se numeste Academia Navala „Mircea cel Batran”.
  2. La capitolul acesta sunt extraordinar de multe de spus iar ca sa te lamuresc pe deplin ar trebui sa intru in detalii de genul atributiunile ofiterului de cart (punte si masina). Iti recomand, pentru inceput, sa citesti articolul lui Vlad care acum este in al doilea voiaj de cadetie pe o nava bulk carrier. Vei identifica cateva activitati din cele pe care le face un ofiter de cart dar si lucruri despre viata bordul unei nave.

In lnii mari, ca ofiter punte esti responsabil pentru conducerea navei si marfa de la bord iar ca ofiter mecanic esti responsabil de propulsia navei si toate sistemele de la bord.

  1.  Pericole la care sunt expusi marinarii este doar una din postarile noastre care face referire la riscurile acestei meserii. Statisticile spun totusi ca factorul uman este cel care poarta cel mai important rol si principalul motiv in urma caruia intervin dezastrele pe mare. E drept, nici piratii nu sunt de neluat in seama, dar acest pericol este unul izolat, daca pot spune asa, si care este intalnit in anumite zone ale lumii in vreme ce, o eroare umana in urma careia poate interveni un dezastru, poate fi facuta oriunde (la cheu, la ancora sau pe mare). Cel mai probabil, faptul ca pirateria este mai mult mediatizata, iti lasa impresia ca este principalul motiv. Lucrurile insa nu stau asa.

 Imi cer scuze ca nu am reusit sa iti raspund mai din timp, eu fiind prins cu un curs in ultima perioada. De asemenea iti multumim ca ne citesti si speram ca o vei face si in continuare.

Sunt convins ca precum Florin sunt si alti copii care isi pun aceleasi intrebari; daca ai ceva de spus referitor la acestea, fa-o intr-un comentariu. Stii doar, parerea ta conteaza 😉

Lasă un comentariu