Examenul de brevet

Am ajuns in cele din urma sa sustin saptamana trecuta si examenul pentru obtinerea brevetului de ofiter maritim punte pentru nave de 500 GRT sau mai mari. Un examen atat de controversat in zilele noastre, dat fiind faptul ca acesta are loc, mai nou, la Bucuresti si nu la Constanta asa cum era pana acum doua luni.

Prin octombrie, atunci cand am auzit ca s-a mutat la Bucuresti, nu am inteles pentru ce aceasta mutare, dar am sperat ca voi intelege la momentul in care il voi sustine propriu-zis. Ei bine, nici acum ca am trecut prin acest examen, nu am inteles de ce trebuie sa ma inscriu la Constanta, sa il sustin la Bucuresti cu o comisie venita tot de la Constanta, pentru ca apoi sa il ridic tot de la ANR, adica din Constanta. Eu unul nu pot sa cred in motivul ca vor sa faciliteze desfasurarea… bla bla bla-ului pentru navigatorii din tara. Pai cum facilitezi cand ei isi vor ridica brevetele / certificatele de capacitate si carnetele de marinar tot din Constanta? Sau poate toate astea sunt cumva pentru cei care acced la permisele de conducator ambarcatiune de agrement?! Stim toti ca pe mare, cu exceptiile de rigoare, nava mai mare are prioritate in fata celei mai mici. Deci nu pot sa cred ca … Dar hai sa nu mai bat campii pe o cauza oricum pierduta. Pierduta avand in vedere si rezultatele recent desfasuratelor alegeri. Sa va mai spun ca suntem romani si ca nu putem, ca natiune si atitudine generala, sa ne punem travers atunci cand cu adevarat ar trebui? Nu va mai spun eu asta caci oricum sunt prea tanar si nu m-ati crede.

Trec mai departe ca si cum aspectul anterior nu ar exista. Ca si cum! Asadar, examenul! Da, examenul acesta de care m-am temut atat de mult, pana cand am ajuns face to face cu monitorul ce „ma examina”… asa cu o interfata relativ noua pentru mine. Personal, la fel ca multi alti colegi prezenti pe acolo, am avut emotii. Mari, si asta pentru ca nu m-am pregatit atat cat ar fi trebuit. M-am temut foarte mult pentru examenul la TTM, dovada stand si in nota, la limita, obtinuta. In prima zi am sustinut COLREG si Navigatie, materii la care ma simteam cel mai bine pregatit. Ca urmare le-am trecut cu brio. A venit a doua zi, una in care ma pregateam in sinea mea pentru primul si, speram eu, singurul examen picat. Cu putin noroc si ceva concentrare nu s-a intamplat asta si am trecut si TTM-ul dupa care la manevra navei am defilat triumfator (mai mult pentru ca eram fericit ca trecusem de TTM). A treia zi aveam programate Legislatie si TCVN. Nici aici nu au fost probleme si am trecut lejer si de data asta cand, ma gandeam ca ar fi fost culmea sa ma impiedic ca tiganul la mal.

Facand comparatie intre testele de pe ainostri si cele generate de programul de la ANR, am intalnit la fiecare proba cateva intrebari ce nu se regasesc pe ainostri. Nu sunt multe, dar sunt. Eu unul nu am inteles bine, dar cred ca daca intalnesti intrebari unde exista in enunt sau variantele de raspuns vreo neclaritate exclusiv din vina lor, ti se va acorda punctajul. Eu nu am intalnit decat o singura data o intrebare de acest gen, la Navigatie, una din intrebarile cu anotimpurile astronomice, unde imaginea nu se vedea decat cel mult jumatate. I-am indicat doamnei din comisie eroarea iar dansa mi-a spus sa dau un raspuns si „vedem la urma”. Nu a fost cazul sa vedem nimic la urma pentru ca stiam acele intrebari si cu ochii inchisi. Mai mult, daca orice astfel de intrebare exista in testul generat iar rezultatul testului era de peste 7, nu ti se primea nicio contestatie: ai trecut proba, restul nu mai conteaza.

Din alt unghi privit acest examen, trebuie sa stiti ca nu m-a „muscat” nimeni din comisie, nu mi-a vorbit nimeni pe un ton nepotrivit, atmosfera in sala a fost destul de ok, una peste alta lucrurile s-au desfasurat in liniile normalului pentru ceea ce venisem noi sa facem acolo. In ciuda faptului ca unii dintre noi am mai fost tentati sa intrebam colegul din stanga sau dreapta despre una sau alta, nu a fost nimeni dat afara din sala sau alte lucruri de nedorit pentru nimeni. Doamnele din comisie s-au impus dar intr-un mod ok. Rezulta de aici, inca o data, ca in acest examen nu este nimic de speriat si, daca esti pregatit, emotiile sunt chiar de prisos. Au fost destui care au picat, am auzit si de ceva contestatii, unele in zadar, altele poate nu. Eu unul am tras tare sa nu ajung la contestatie.

Sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii este chiar langa Gara de Nord, pe strada Dinicu Golescu, iar poarta G este de fapt o intrare si nu poarta propriu-zis. Ne-am strans acolo pe la 8.30 – 9.00 si am asteptat pana aproape de 10 cand a venit o doamna cu niste liste, ne-a nominalizat si, cu buletinul in mana am intrat fiecare. Am urcat la etajul 11 unde este sala in care au loc examenele si unde am asteptat pana in jurul orelor 13 cand am intrat in prima zi. A doua zi a mers putin mai repede, pentru ca s-a inceput cu o ora mai devreme iar a treia si mai repede, probabil dat fiind ca eram deja mai putini. Pentru cei care aleg sa vina cu masina personala pana acolo, eu am gasit parcare in fiecare dimineata vis-a-vis de Gara de Nord. Am lasat cam 6 – 9 lei/zi taxa de parcare dar macar am stat linistit sub aspectul sigurantei.

In linii mari, cam asa stau lucrurile in ceea ce priveste examenul de brevet, in forma in care se da inca. Am inteles ca de anul viitor se va introduce din nou studiu de caz, insa nu am nicio informatie despre o data concreta de cand se va introduce.

Tin sa multumesc pe aceasta cale celor ce mi-au fost alaturi in toata aceasta perioada. Nu sunt nici primul si nici ultimul care sustine acest examen, dar pentru mine personal a inseamnat ceva iar faptul ca am fost sustinut si incurajat sub o forma sau alta, s-a vazut si in rezultatele obtinute. Multumesc!

Vreau ca tot pe aceasta cale sa le doresc succes colegilor ce urmeaza sa sustina pe viitor examenul iar daca doriti sa impartasiti din experienta aceasta si nu numai, nu ezitati sa o faceti printr-un comentariu.

7 gânduri despre “Examenul de brevet

  1. Celui care a scris FRUMOSUL articol i-as recomanda sa-si revizuiasca afirmatia:

    ” Stim toti ca pe mare, cu exceptiile de rigoare, nava mai mare are prioritate in fata celei mai mici.”

    Cum ai trecut CORLEG-ul „colegule” si sa fii multumit ca inca te numesc coleg:)

    Nu-mi aduc aminte a fi gasit in CORLEG aceasta regula!?!? si, slava domnului, am dat si eu TOATE examenele pina am ajuns COMANDANT, chiar pe toate, de la Ofiter trei, nu cum le dati voi acuma, dupa doi ani de la terminare poti fi Capitan!!!!

  2. @Marian
    Da, aveti perfecta dreptate. Nu exista in COLREG o astfel de regula. Nu stiu ce a fost in capul meu atunci; de aceea imi fac mea culpa si corectez.
    Ramane la latitudinea dumneavoastra daca ma veti numi sau nu coleg in continuare, dar cred ca toti avem dreptul la a invata din greseli. Sa ajungi comandant si sa privesti in jos uitand de unde ai plecat, este usor insa nu constructiv si incurajator.
    Cat despre examene, pe vremea aceea se dadea un examen in plus: de la III la II. Diferenta mai mare intre „vremuri” consta in calitatea invatamantului si strictetea examenelor.
    Nu ma deranjeaza cand cineva ma corecteaza si consider ca am numai de castigat din astfel de situatii, motiv pentru care va multumesc pentru observatie, dar mai ales pentru prezenta pe blog.

  3. Unde as putea sa gasesc intrebarile si raspunsurile pentru licenta si brevet la Profilul Electrotehnica la pentru ingineri electrici?

Lasă un comentariu