Cadetul de punte „experimentat”

Scriu acest acest articol dupa ce in ultimele saptamani am luat-o de la capat si am colindat pe la agentii pentru a face un update la aplicatiile deja depuse in privinta experientei la bordul unei nave, o cerinta pe care unii ar considera-o vitala in ceea ce priveste ocuparea pozitiei de cadet in world fleet. Stim cu totii ca agentiile cer cadeti care sa fi calcat cel putin o data pe vapoare. Cu un pic mai multa incredere am abordat in ultima saptamna exclusiv agentiile mari, unde la unele aveam deja aplicatia depusa sau am fost sa  arunc o intrebare rapida despre posibile locuri de cadeti si sa aplic.

Am crezut ca poate s-a mai schimbat situatia cu ceva insa pe la unele agentii am aflat ca programarea s-a facut pentru plecari pana la sfarsitul anului si chiar pana in martie deci din start fault. Oare pe ce considerente se face programarea plecarilor avand in vedere ca la unele din aceste agentii aveam deja aplicatia depusa de acum un an. In alta parte cand am fost prima si prima data si unde am obtinut rezultate bunicele la testare, mi s-a spus ca e pacat ca nu am nici un voiaj la activ dar acum cand m-am dus cu sea service-ul si l-am lasat pentru inregistrare, domnita de acolo m-a intrebat mirata “asa putin…???”, adica deloc nu e bine, si cand reusesti cu greu sa pleci o bruma de luni tot nu e bine. Poate ar fi mai bine sa ne prezentam pentru un voiaj de cadetie de 6 luni cu 11 luni si jumatate ambarcare tot pe cadet position.

Tot din ghinionul de a nu avea nici o luna la activ la momentul potrivit la alta agentie ,unde rezultatele obtinute la testare au fost bune si tot ca ar fi fost foarte bine sa am ceva ambarcare la activ o agentie serioasa unde mi se daduse un pic de speranta pentru o posibila plecare in august pe tanc, aflu ca au plecat si cadeti care nu aveau ambarcare. In urma celei mai recente vizite la aceeasi societate aflu ca nu au pe viitor nici o pozitie libera pentru ca a doua zi sa aflu din vorbe ca exista in jur de 5 locuri pe nave tanc iar urma telefonului dat sa mi se spuna ca ar fi un loc doar ca pentru a putea sa intrii in competitie trebuie sa ai minim 6 luni de ambarcare, aceasta fiind o conditie a armatorului….

La una din agentii am asteptat-o pe conita de la receptie 10 minute sa dea comanda la catering (a intrebat ceva de genul “cartofii la cuptor sunt mai facuti decat cei prajiti?”)  pentru ca dupa ce mi-a prezentat situatia locurilor de cadeti sa ma intrebe ( ZERO LOCURI) “ mai doriti aplicatie????”…

 Este perfect normal ca la plecari sa aiba prioritate cei care au un voiaj in companie pentru a merge mai departe la brevet dar trebuie sa ni se dea ocazia si noua celor care sunt outsideri. Nu vreau sa credeti ca sustin ideea ca este corect sa aiba prioritate cadetii care au deja ambarcare.

Problema este cum si cui sunt distribuite locurile ce se elibereaza in agentii deoarece la prima vedere pot sa spun ca ambarcarea nu te ajuta prea mult sa pleci din nou iar din ceea ce am experimentat pana acum pe unde am umblat, am ajuns la ideea ca daca prindeti un voiaj la o companie care va poate chema si a doua oara nu refuzati gandindu-va ca altii care va platesc mai bine sau au conditii mai bune la bord va vor lua mai usor doar pentru ca aveti experienta.

In ultimul rand vreau sa va spun si cateva din noile glumite de la agentii:

“Armatorul are navele arestate…”

“Sa stai cu bagajul facut ca nu se stie…”

Asta ar fi pe scurt rezultatul a doua saptamani de batut orasul in lung si in lat de dimineata pana pe la 3 pm in conditiile in care de cateva zile sunt imun la medicamentele pe care le iau pentru a combate raceala dobandita in peripetiile din jungla agentiilor de crewing din Constanta. Ramane de vazut ce se mai intampla pe viitor.

3 gânduri despre “Cadetul de punte „experimentat”

Lasă un comentariu