>Pericole la care sunt expusi marinarii

>

Cum era sa treaca luna ianuarie si sa nu mai postam macar un articol? Ei bine am revenit, si nu unul, ci doua articole. Primul o stire de actualitate dar si un review la ceea ce presupune meseria de marinar/navigator, cel de-al doilea o continuare la articolele din ciclul Bazele Navigatiei.
Pana una-alta, un aspect foarte important este faptul ca blogul cadet de Romania se muta. Mai multe detalii citeste aici.

Deja nu mai sunt de asa mare actualitate evenimentele din Tunisia si Egipt. Cat despre marinarii pe care navlurile ii duc in astfel de zone in care au loc conflicte de tot soiul, discutam astazi in aceasta postare despre un altfel de pericole la care suntem noi marinarii expusi prin natura meseriei.

In octombrie 2009, in voiaj fiind, am ajuns in portul SFAX, Tunisia si de cum am intrat in port am fost informati de catre autoritati ca nu vom putea vizita orasul deoarece situatia este indeajuns de tensionata incat sa ne pericliteze siguranta personala, lucru de care nu s-ar fi putut face nimeni raspunzator. Toate bune si frumoase.
In luna decembrie a anului trecut, o nava comerciala – candva o nava sub pavilion romanesc – ajunge in portul Beirut din Liban, iar in noaptea dintre ani, cadetul care era in timpul serviviului de cart, pe puntea principala, a auzit cum i-a trecut ceva pe la ureche. A doua zi, un marinar a gasit doua gloante care au ricosat din macaraua in dreptul careia se afla viitorul ofiter punte in noaptea precedenta. Concluziile le trageti singuri.

Ajungem si la subiectul mult dezbatut zilele astea de catre media din toata lumea: situatia tensionata din Egipt. In  prezent, in portul Alexandria se afla cel putin 10 marinari romani pe nave comerciale. Este foarte probabil ca numarul acestora sa fie mai mare, dar nu am informatii concrete in ceea ce priveste acest fapt. Tatal meu este unul dintre acestia, iar pe 29 ianuarie 2011 am primit  primul semn de la el dupa o perioada, avand in vedere ca nava era ajunsa din data de 26 inauarie 2011.

Din informatiile pe care le am, pe data de 29.01.2011 companiile de telefonie mobila au reluat furnizarea serviciilor, tot pe 29.01 lucratorii din portul Alexandria au intrerupt lucrul, autoritatile portuare au ridicat documentele nevelor (aflate in port sau acvatoriul portului) si echipajelor acestora, de iesit in oras – nici nu mai intra in discutie, si este foarte posibil ca nicio nava nu intra si nu iese, sunt tancuri pe peste tot, etc. Pe scurt, revolutie in toata regula, o revolutie care multora dintre noi nu ne este straina.
Terminalul de pasageri din portul Alexandria

Ca o imagine dintr-un lung sir pe care le-ati vazut si in media din Romania, doi romani care fac parte din echipa de reparatii a companiei de navigatie sunt detasati in Alexandria pentru a efectua reparatii la navele acesteia. Sunt cazati la un hotel din Alexandria, iar partea mai putin placuta este ca hotelul in care erau acestia cazati a fost atacat de civili egipteni, romanii nostri fiind chiar in hotel in acel moment. Momente de groaza, pur si simplu, dupa cum acestia descriau. In momentul in care scriu aceasta postare se cauta o metoda prin care acestia sa fie scosi din hotel si transportati la una din navele companiei si apoi repatriati.

Pe langa pirati, furtuni, boli, etc, cele de mai sus completeaza lunga lista de cazuri in care marinarii sunt expusi la tot soiul de pericole.

Lasă un comentariu