Sogreah Port Revell Training Center

 

Toti cei din domeniul transportului maritim incepand de la echipajele navelor pana la armatori si autoritati stiu ca pe mare nu exista situatii cu risc zero. Cercetarile au aratat ca navele sunt cele mai expuse la riscuri la inceputul si sfarsitul voiajelor, cand se afla in apropierea tarmului si in timpul manevrelor de intrare si de iesire din port. Riscurile s-au accentuat odata cu cresterea dimensiunilor navelor mult mai rapida decat dezvoltarea infrastructurii porturilor, ce a dus la ingreunarea manevrelor de acostare si plecare de la cheu. 

vezi video la sfarsitul articolului !
Solutia care a dus la sporirea sigurantei si reducerea timpilor necesari manevrelor a fost asistarea comandantilor si a pilotilor in dezvoltarea aptitudinilor si a experientei. Insa aceste aptitutidini si mai ales experienta se dobandesc in urma unui lung si dificil proces mai ales ca singurul loc unde eficienta este maxima in invatare este pe puntea de comanda chiar in timpul manevrelor. Chiar daca un comandant si-ar petrece intreaga viata pe mare tot nu i-ar fi suficient timpul pentru a se familiariza si a intalni toate situatiile posibile. 
Pentru a veni in ajutorul celor care raspund de siguranta navei in timpul manevrelor pe canale si in porturi a fost infiintat centrul de pregatire si perfectionare Port Revell Handling langa Grenoble Franta, in anul 1960 pentru a-i perfectiona pe comandantii companiei ESSO. In 1970 centrul este preluat de catre SOGREAH, majoritatea cursantiilor fiind comandanti de nava ajungandu-se ca in anii 80 din 10 cursanti unul sa fie pilot. Peste 6000 de comandanti si piloti din toata lumea au participat pana in prezent la cursurile organizate aici. 
Bazele programei dupa care se desfasoara cursurile au fost puse in 1990 cand au avut loc primele cursuri cu posibilitate de reconfirmare pentru piloti care revin odata la 5 ani pentru pregatire. Pentru a fi cat mai realiste toate modulele au fost create in colaborare cu piloti. 
In acest centru pregatirea consta numai in activitati practice, mai precis in efectuarea de manevre cu machete pilotate de cursanti. Aceasta modalitate de dezvoltare a competentelor este recomandata si de rezolutia A.960(23) a IMO si este cea mai buna solutie in ceea ce priveste dezvoltarea anumitor reflexe, mai ales ca se pot simula situatii extreme cu ajutorul acestor modele, situatii pe care armatorii si autoritatiile nu le-ar permite in ceea ce priveste manevrele efectuate cu navele si ambarcatiunile scoala. Ambarcarea pe aceste machete permit celor ce le opereaza sa faca greseli si astfel sa dobandeasca experienta in manevra navei , mai ales ca se intra in contact direct cu comportamentul real al navei in diferite situatii simulate care de cele mai multe ori sunt dincolo de limita de siguranta in ceea ce priveste navele la scara 1:1.

Baza materiala este alcatuita din:
  • 11 modele la scala realizate dupa nave de diferite capacitati (17000 – 400000 tdw, LNG 125000 m cubi si 266000 m3, post-panamax container 4400 TEU si 8500 TEU) dotate cu sistem de propulsive electric, anemometru, axiometru carma, telegraf, loch, turometru, bow truster si stern truster, parame si vinciuri ancora radiocomandate pentru manevre de acotare si ancorare;
  • 3 modele de remorchere radio-comandate  cu sisteme de propulsie Voith Schnieder, Voith Schneider Turbo Fin si ASD cu transmisie ZPELLER folosite la asistarea modelelor pilotate de cursanti la diferite manevre. 
Lacul: 
  • artificial cu o suprafata de 5 hectare, in regiunea Grenoble cu regim moderat al vanturilor care reproduce la scara 1:25 situatii reala de navigatie  in ceea ce priveste valurile;
  • la scara 1:25 lacul reprezinta o suprafata navigabila de 5 Mm lungime si 2 Mm latime si astfel permite utilizarea mai multor modele sa navige in acelasi timp la viteze normale;
  • zone cu ape putin adanci pentru reproducerea efectelor de squat si Resaca;
  • generator de curent cu orientare variabila  (Vmax= 3 Kn);
  • generator valuri (hval=24 cm [1:25 = 6 m] – pentru nave 1:1);
  • generator vant  20-30 Kn;
  • diferite locatii de acostare (pontoane, chei beton, terminal offshore, baliza de acostare);
  • mai multe tipuri de canale (adanci si putin adanci ) cu balizaj de diferite lungimi si latimi (unul reprezinta un cot de pe canalul Suez);
  • replica ecluza  Panama;
  • sistem de urmarire in timp real DGPS.



Lasă un comentariu